John Frum
From Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/John_Frum)
John Frum (or Jon Frum, or John From) is a figure associated with cargo cults on the island of Tanna in Vanuatu. He is often depicted as an American World War II serviceman, who will bring wealth and prosperity to the people if they follow him. He is sometimes portrayed as black, sometimes as white; from David Attenborough's report of an encounter: "'E look like you. 'E got white face. 'E tall man. 'E live 'long South America."[1]
Ο John Frum (ή ο Jon Frum, ή ο John από) είναι ένας θεός-άνθρωπος που συνδέεται με τις λατρείες φορτίου στο νησί Tanna στο Βανουάτου. Απεικονίζεται συχνά ως αμερικανικός από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο στρατιώτης, ο οποίος θα φέρει τον πλούτο και την ευημερία στους ανθρώπους εάν τον ακολουθήσουν. Είναι μερικές φορές απεικονισμένος τόσο μαύρος, μερικές φορές όσο και λευκός από την έκθεση του Δαβίδ Attenborough's μιας σύγκρουσης:
««Το Ε μοιάζει με σας. «Αποκτημένο Ε άσπρο πρόσωπο. «Ψηλό άτομο Ε. «Ε ζωντανή «μακριά Νότια Αμερική. »
Contents |
History
The religion centering around John Frum arose in the late 1930s, when Vanuatu was known as the New Hebrides.
Η θρησκεία που στρέφεται γύρω από το John Frum προέκυψε προς το τέλος της δεκαετίας του '30, όταν ήταν γνωστό το Βανουάτου ως Νέες Υβρίδες.
The movement was heavily influenced by existing religious practice in the Sulphur Bay area of Tanna, particularly the worship of Keraperamun, a god associated with Mount Tukosmera, Tanna's highest mountain.[2]
Η μετακίνηση επηρεάστηκε βαριά από την υπάρχουσα θρησκευτική πρακτική στην περιοχή κόλπων θείου Tanna, ιδιαίτερα η λατρεία Keraperamun, ένας Θεός σύνδεσε με το υποστήριγμα Tukosmera, υψηλότερο βουνό Tanna.In some versions of the story, a native named Manehivi, under the alias "John Frum", began appearing among the native people of Tanna while dressed in a Western coat, making promises of houses, clothes, food, and transport.[3]
Σε μερικές εκδόσεις της ιστορίας, ένας ντόπιος που ονομάστηκε Manehivi, κάτω από το ψευδώνυμο «John Frum», άρχισε μεταξύ των εγγενών ανθρώπων Tanna ενώ ντύνεται σε ένα δυτικό παλτό, κάνοντας τις υποσχέσεις των σπιτιών, τα ενδύματα, τα τρόφιμα, και τη μεταφορά.Others contend that John Frum was a kava-induced spirit vision.[4] Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο John Frum ήταν ένα kava-προκληθε'ν όραμα πνευμάτων.
Said to be a manifestation of Keraperamun, John Frum promised the dawn of a new age, in which all white people, including missionaries, would leave the New Hebrides, and that the native Melanesians would gain access to the material wealth that white people enjoyed.
Εν λόγω για να είναι μια εκδήλωση Keraperamun, John Frum υποσχέθηκε την αυγή μιας νέας ηλικίας, στην οποία όλοι οι λευκοί άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των ιεραποστόλων, θα άφηνε τις Νέες Υβρίδες, και ότι οι εγγενείς Μελανήσιοι θα αποκτούσαν πρόσβαση στον υλικό πλούτο που οι λευκοί άνθρωποι απόλαυσαν. For this to happen, however, the people of Tanna had to reject all aspects of European society (money, Western education, Christianity, work on copra plantations) and return to traditional kastom (a word for native Tannese customs).
Για να συμβεί αυτό, εντούτοις, οι άνθρωποι Tanna έπρεπε να απορρίψουν όλες τις πτυχές της ευρωπαϊκής κοινωνίας (χρήματα, δυτική εκπαίδευση, χριστιανισμός, εργασία για τις φυτείες κόπρας) και επιστροφή στο παραδοσιακό kastom (μια λέξη για το εγγενές τελωνείο Tannese).In 1941, followers of John Frum rid themselves of their money in a frenzy of spending, left the missionary churches, schools, villages and plantations, and moved further inland to participate in traditional feasts, dances and rituals.
Το 1941, οι οπαδοί του John Frum απελευθερώθηκαν των χρημάτων τους σε έναν παροξυσμό των εξόδων, αριστερά τις ιεραποστολικές εκκλησίες, τα σχολεία,χωριά και φυτείες, και κινημένος περαιτέρω εσωτερικός για να συμμετέχει στις παραδοσιακούς γιορτές, τους χορούς και τα τελετουργικά.European colonial authorities sought to suppress the movement, arresting Frum, humiliating him publicly, imprisoning him, and ultimately exiling him, along with other leaders of the cult, to another island in the archipelago.[5][6][7]
Οι ευρωπαϊκές αποικιακές αρχές επιδίωξαν να καταστείλουν τη μετακίνηση, τη σύλληψη Frum, την ταπείνωση τον δημόσια, τη φυλάκιση τον, και τελικά να εξορίσουν τον, μαζί με άλλους ηγέτες της λατρείας, σε ένα άλλο νησί στο αρχιπέλαγος.Despite this, the movement gained popularity in the early 1940s, when some 300,000 American troops were stationed in the New Hebrides during the Second World War, bringing with them large amounts of supplies, or "cargo".[8]
Παρά αυτό, η μετακίνηση κέρδισε τη δημοτικότητα στις αρχές της δεκαετίας του 1940, όταν τοποθετήθηκαν περίπου 300.000 αμερικανικά στρατεύματα στις Νέες Υβρίδες κατά τη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, που φέρνει με τους τις προμήθειες μεγάλων ποσών, ή «του φορτίου». After the war, and the departure of the Americans, followers of John Frum built symbolic landing strips to encourage American aeroplanes to once again land and bring them "cargo".
Μετά από τον πόλεμο, και την αναχώρηση των Αμερικανών, οι οπαδοί του John Frum έχτισαν τις συμβολικές προσγειωμένος λουρίδες για να ενθαρρύνουν τα αμερικανικά αεροπλάνα για άλλη μια φορά να προσγειωθούν και να φέρουν "φορτίο".Versions of the cult that emphasize the American influence interpret "John Frum" as a corruption of "John from (America)" (although it could be John from anywhere), and credit the presence of black Americans as influencing the idea that John Frum could be black. [9]
Οι εκδόσεις της λατρείας που υπογραμμίζουν την αμερικανική επιρροή ερμηνεύουν «το John Frum» ως δωροδοκία «του John από (Αμερική)» (αν και θα μπορούσε να είναι ο John από οπουδήποτε), και πιστώνουν την παρουσία μαύρων Αμερικανών ως επηρεασμούς της ιδέας ότι ο John Frum θα μπορούσε να είναι μαύρος.In 1957, a leader of the John Frum movement, Nakomaha, created the "Tanna Army", a non-violent, ritualistic organisation which organised military-style parades, their faces painted in ritual colours, and wearing white t-shirts with the letters "T-A USA" (Tanna Army USA).
Το 1957, ένας ηγέτης της μετακίνησης του John Frum, Nakomaha, δημιούργησε το «στρατό Tanna», μια μη βίαια, τελετουργική οργάνωση που οργάνωσε τις παρελάσεις στρατιωτικός-ύφους τα πρόσωπά τους που χρωματίζονται στα τελετουργικά χρώματα, και φθορά των άσπρων μπλουζών με με τα γράμματα «TA ΗΠΑ» (Territorial Army ΗΠΑ).This parade still takes place every year on February 15.
Αυτή η παρέλαση πραγματοποιείται ακόμα κάθε έτος στις 15 Φεβρουαρίου.
The cult is still active today. The followers believe that John Frum will come back on a February 15 (the year of his return is not known), a date which is observed as "John Frum Day" in Vanuatu.
Η λατρεία είναι ακόμα ενεργός σήμερα. Οι οπαδοί θεωρούν ότι ο John Frum θα επιστρέψει σε ένα στις 15 Φεβρουαρίου (το έτος επιστροφής του δεν είναι γνωστό), μια ημερομηνία που παρατηρείται ως «ημέρα του John Frum" στο ΒανουάτουIn the late 1970s, John Frum followers opposed the imminent creation of an independent, united nation of Vanuatu. They objected to a centralised government which they feared would favour Western "modernity" and Christianity, felt to be detrimental to local customs.
Προς το τέλος της δεκαετίας του '70, οι οπαδοί του John Frum αντέταξαν την επικείμενη δημιουργία ενός ανεξάρτητου, Ηνωμένα Έθνη του Βανουάτου. Αντιτέθηκαν σε μια συγκεντρωμένη κυβέρνηση που φοβισμένοι θα ευνοούσαν το δυτικό «νεωτερισμό» και το χριστιανισμό, που γίνεται αισθητό για να είναι καταστρεπτικοί στις τοπικές συνήθειες.The John Frum movement has its own political party, led by Song Keaspai. On John Frum Day in February 2007, the John Frum Movement celebrated its 50th anniversary.
Η μετακίνηση του John Frum οδηγεί το πολιτικό κόμμα της, από το τραγούδι Keaspai. Την ημέρα του John Frum το Φεβρουάριο του 2007, το Κίνημα του John Frum γιόρτασε τη 50η επέτειό του.Chief Isaak Wan Nikiau, its leader, was quoted by the BBC from years past as saying that John Frum was "our God, our Jesus," and would eventually return.[10]
Κύριο Isaak ωχρό Nikiau, ο ηγέτης του, αναφέρθηκε από το BBC το παρελθόν ετών όπως λέγοντας ότι ο John Frum ήταν «ο Θεός μας, ο Ιησούς μας,» και θα επέστρεφε τελικά. See also
References
- ^ Attenborough, David (1960). People of Paradise. New York: Harper & Brothers.
- ^ Worsley, Peter (1957). The Trumpet Shall Sound: A Study of 'Cargo' Cults in Melanesia London: MacGibbon & Kee. p. 154.
- ^ Worsley, The Trumpet Shall Sound, pp. 153–9.
- ^ Tabani, Marc, Une pirogue pour le Paradis : le culte de John Frum à Tanna (Vanuatu). Paris : Editions de la Maison des Sciences de l'Homme, 2008.
- ^ Geoffrey Hurd et al., Human Societies: An Introduction to Sociology (Boston: Routledge, 1986) p. 74.
- ^ Peter Worsley, From Primitives to Zen, Mircea Eliade ed. (New York: Harper & Row, 1977) p. 415.
- ^ Lamont Lindstrom in Cargo Cults and Millenarian Movements: Transoceanic Comparisons of New Religious Movements G. W. Trompf ed. (New York: Mouton de Gruyter, 1990) p. 244
- ^ University of Cumbria
- ^ Turnbull, Alex (February 15, 2008). "John Frum Day". Googlesigntseeing. Google. Retrieved 2011-02-04.
- ^ "Vanuatu cargo cult marks 50 years". BBC News. 2007-02-15. Retrieved 2007-02-15.
Further reading
- Attenborough, D. (1960) Quest in Paradise : Lutterworth Press, (reprinted 1963 Pan Books Ltd.)
- Rice, Edward (1974). John Frum He Come : Cargo Cults & Cargo Messiahs in the South Pacific. Garden City: Dorrance & Co. ISBN 0-385-00523-7.
- Huffer, Elise, Grands Hommes et Petites Îles: La Politique Extérieure de Fidji, de Tonga et du Vanuatu, Paris: Orstom, 1993, ISBN 2-7099-1125-6
- Jarvie, I. C. (1964). The Revolution in Anthropology (reprinted 1967) pp. 61–63. London: Routledge & Kegan Paul.
- Theroux, P (1992) 'The Happy Isles of Oceania' Penguin Books ISBN 0-14-015976-2
- Tabani, Marc, Une pirogue pour le Paradis : le culte de John Frum à Tanna (Vanuatu). Paris : Editions de la Maison des Sciences de l'Homme, 2008.
- Nat. Geographic: May 1974. "Tanna (Island, New Hebrides, South Pacific Ocean) Awaits the Coming of John Frum (cargo cults of Melanesia since about 1940)".
- Raffaele, Paul (February 2006). "In John They Trust". Smithsonian (Smithsonian). Retrieved Nov 26, 2009.
External links
- "In John They Trust" article in Smithsonian Magazine
- BBC Report on the 50th Anniversary of the John Frum cult
- Jon Frum Movement
- The last cargo cult
- "The Return of John Frum", an animated short film and an artist's interpretation of the return of John Frum
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου