Μεταφράστε τη σελίδα

Αναζήτηση / Search

Socratic News


Are you interested in Democracy ?

InfoWar / Ὀσο εσύ κοιμάσαι ...

Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2012

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΗΤΑΝ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ...???



«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου Ελληνικά χείλη,
να μην αγγίξουν τα χέρια μου Ελληνικά χέρια
και ούτε Ελληνικά τραγούδια να ΜΟΛΥΝΟΥΝ τα αυτιά και την γλώσσα μου»


Γρηγόριος Νανζιαζηνός





Οι τρεις ιεράρχες και τα «ελληνοχριστιανικά» ιδεώδη

Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε τους τρεις ”μεγίστους φωστήρες των ελληνικών γραμμάτων”!

• Ιωάννης ο Χρυσόστομος
• Μέγας Βασίλειος
• Γρηγόριος ο Θεολόγος


Αυτούς τους τρεις που…. διέσωσαν τα ελληνικά γράμματα και τα παρέδωσαν σε μας τους νεότερους!

Η γιορτή αυτή μας δίνει την ευκαιρία να αναφερθούμε στο περιβόητο κατασκεύασμα των «ελληνοχριστιανικών Ιδεωδών» και να δούμε κατά πόσον κάτι τέτοιο μπορεί πράγματι να υπάρξει.

Μαθαίνουμε – και για κάποιους αποτελεί και ιδεολόγημα – ότι «Η Ορθοδοξία είναι αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας των Ελλήνων»…, «Χριστιανική Εκκλησία και Ελληνικό Έθνος είναι έννοιες αλληλοσυμπληρούμενες», Πατρίδα θρησκεία οικογένεια και κάτι παρόμοια.

Αξίζει, λοιπόν, να δούμε πόσο αληθεύουν αυτά τα «σλόγκαν». Και, για τούτο, ας γυρίσουμε πίσω στις ρίζες, στην εποχή όπου ο Χριστιανισμός καθιερώθηκε ως επίσημη θρησκεία του Βυζαντινού κράτους, και θεμελιώθηκε η συνύπαρξη κοσμικής και θρησκευτικής εξουσίας.

Πλοηγός σ’ αυτό το ταξίδι θα είναι ο γνωστός Έλληνας λογοτέχνης και αρθρογράφος Μάριος Πλωρίτης.

Και επειδή οι αλήθειες πρέπει να λέγονται, ας ακούσουμε τι έχει να μας πει, έτσι για να προβληματιστούμε λιγάκι:

Η Ιστορία, γράφει στο βήμα των Αθηνών, αρχίζει με μια γοερή αντίφαση: Οι Βυζαντινοί ένιωθαν συνεχιστές των αρχαίων Ελλήνων, διατηρούσαν πάμπολλα έθιμά τους, μιλούσαν τη γλώσσα τους, οι λόγιοί τους μελετούσαν την αρχαία Γραμματεία, τη «συντηρούσαν» αντιγράφοντας τα κείμενά της.

Απ’ την άλλη, όμως, αποστρέφονταν την Ελλάδα και τους Έλληνες, επειδή τους ταύτιζαν με την επάρατη ειδωλολατρία, τον εχθρό και αλλοτινό διώκτη της χριστιανικής θρησκείας.

Έτσι, έγιναν αυτοί διώκτες ανελέητοι των παλιών διωκτών τους. Και, φυσικά, πρωταρχικό ρόλο στο μίσος κατά «παντός του ελληνικού» και στον λυσσαλέο κατατρεγμό του, έπαιξε η Εκκλησία, που ήταν ο φορέας και λειτουργός της νέας θρησκείας και ο μοναδικός σχεδόν πνευματικός οδηγητής των Βυζαντινών.

Η πρώτη τους κίνηση ήταν να καταστρέψουν τους ναούς και τα αγάλματα των Ελλήνων στερώντας, έτσι, τον κόσμο από ανεπανάληπτα δημιουργήματα της αρχαίας τέχνης, για να μη μείνει ίχνος από τη «βδελυρή θρησκεία των ειδώλων».

Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόφιλος, πρωτοστάτησε στην πυρπόληση της βιβλιοθήκης του Σεραπείου, με τους 42.000 τόμους της μοναδικής κιβωτού της αρχαίας γνώσης και λογοτεχνίας…

Ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος Α’ κατάργησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες και ο πολύς Ιουστινιανός έκλεισε τις φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας…

Και να ήταν μόνο τα άψυχα;


Οι πρόδρομοι των σημερινών ζηλωτών επιδόθηκαν σε φοβερούς διωγμούς και σφαγές των «εθνικών», που τις ομολογούν και οι χριστιανοί χρονικογράφοι…

Ο ελληνολάτρης αυτοκράτορας Ιουλιανός όχι μόνο συκοφαντήθηκε και αναθεματίσθηκε σαν «αποστάτης» και «παραβάτης» αλλά και δολοφονήθηκε από χριστιανό, ενώ πολεμούσε εναντίον των Περσών…

Ο ανεψιός και διάδοχος του πατριάρχη Θεόφιλου, ο Κύριλλος, θεωρείται ηθικός αυτουργός της δολοφονίας της σπουδαίας νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας)…
Και η Σύνοδος της Νικαίας αναθεμάτιζε όσους «μελετούσαν διεξοδικώς τα ελληνικά μαθήματα»…

Ακόμα και το όνομα «Έλλην» πήρε νόημα υβριστικό και αποκρουστικό.

 Το Βυζάντιο «πολέμιον υπελάμβανε (θεωρούσε εχθρικό) το των Ελλήνων όνομα, καθ’ όσον ανέκαθεν το όνομα τούτο εταυτίσθη μετά της εννοίας του ειδωλολάτρου», γράφει ο κάθε άλλο παρά «αντίχριστος», βέβαια ιστορικός Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος. «Ανόσιους, μυσαρούς, παμμίαρους» αποκαλούσαν τους Έλληνες οι αυτοκρατορικοί νόμοι και οι εκκλησιαστικοί πατέρες.

Ο Αθανάσιος κατακεραύνωνε τους «μιαρούς» Έλληνες… ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός στηλίτευσε την «κίβδηλον ποίησιν» των αρχαίων… και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θεωρούσε πως Χριστιανισμός και Ελληνισμός είναι ασυμβίβαστοι, διαφωνώντας με τους νυν ελληνοχριστιανικούς κήρυκες…

«Το όνομα Έλλην κατήντησε θρησκευτικόν και ελέγετο περί μη χριστιανών και αν ακόμη ούτοι ήσαν Σαρακηνοί», λέει στην εκδοθείσα το 1933 «Ιστορία του Βυζαντινού Κράτους» ο ιστορικός Αμαντος.

Ακόμα και κορυφαίοι διανοητές, όπως ο πατριάρχης Φώτιος (9ος αιώνας) έγραφε πως οι Ρώσοι, προτού εκχριστιανισθούν, είχαν «ελληνικήν και άθεον δόξαν», ενώ ο «πλατωνιστής» Μιχαήλ Ψελλός (11ος αιώνας) έλεγε πως οι Κινέζοι ήταν. «Έλληνες το δόγμα»!!!

Και όταν, το 968, απεσταλμένοι του Πάπα εγχείρισαν στον αυτοκράτορα Νικηφόρο Φωκά γράμματα του Ποντίφικα με την προσφώνηση «αυτοκράτωρ των Ελλήνων», ο Φωκάς τους έριξε στη φυλακή!

Εναι αλήθεια πως, από τον 10ο και, περισσότερο, από τον 13ο αιώνα, οι βυζαντινοί ανθρωπιστές προσπάθησαν να ξαναδώσουν στα ονόματα «Ελλάς» και «Έλληνες» την παλιά τους αίγλη, και διεκδίκησαν την πνευματική «κληρονομιά» της Αθήνας. Ωστόσο, αυτή η «αποκατάσταση» δεν εξάλειψε τον (κληρικό προπάντων) ανθελληνισμό ως το τέλος της αυτοκρατορίας.

Ο μέγας λογοθέτης (πρωθυπουργός) του Ανδρόνικου Β’ Παλαιολόγου, Θεόδωρος Μετοχίτης (αρχές 14ου αιώνα), θεωρούσε τους Έλληνες «εχθρούς του κράτους» και ευχόταν να «εξολοθρευθούν με την βοήθειαν του Θεού», ενώ ο προοδευτικός θεολόγος Βαρλαάμ (14ος αιώνας) θα κατηγορηθεί, ανάμεσα στ’ άλλα, και σαν «ελληνομανής».

Και ο Γεννάδιος Σχολάριος (ο κατοπινός πρώτος πατριάρχης της Οθωμανοκρατίας), όταν ρωτήθηκε, τρία χρόνια πριν απ’ την Άλωση, αν είναι Έλλην, απάντησε με αποστροφή: «… αν με ρωτήσει κανείς τι είμαι απαντώ, Χριστιανός είμαι».

Και ο ιστορικός Παύλος Καλλιγάς στο βιβλίο του «Μεσαιωνικός βίος του Ελληνικού Έθνους» λέγει: «Αυτούς τους διώκοντας τον Χριστιανισμόν Τούρκους, αποκαλεί η Εκκλησία “νέους Έλληνας”, διότι το όνομα Έλλην ήτο τότε συνώνυμον τω αντιχρίστω… Οι περισωθέντες επίσημοι αναθεματισμοί του ελληνικού ονόματος, αποδεικνύουν ότι οι ακαταλόγιστοι εκείνοι άνθρωποι ενόσουν (έπασχαν από) αληθή ελληνοφοβίαν»….

Ο βυζαντινός ιερός πόλεμος κατά των Ελλήνων, που κράτησε έντεκα αιώνες, απόδειξε πόσο τυφλώνει ο δογματικός φανατισμός, αλλά και πόσο ανέσπερη αλκή έχει ο ελληνικός πολιτισμός, αφού κατόρθωσε να επιβιώσει ακόμα κι όταν τον μαχόταν ανένδοτα η πιο κραταιή (μαζί με τον αυτοκράτορα) δύναμη του Βυζαντίου, η ιεραρχία…

Αυτά από τον Μάριο Πλωρίτη.

Οι τρεις Ιεράρχες, μας λένε, διέσωσαν τα ελληνικά γράμματα!!! Από ποιους τα διέσωσαν; Και πώς; Αφού η ελληνική γλώσσα ήταν, τότε, η επίσημη γλώσσα του γνωστού κόσμου!

Πώς όμως υπερασπίστηκαν τον ελληνισμό όταν ο Μέγας Βασίλειος γράφει στο έργο του «εις τον Προφήτην Ησαΐαν Προοίμιον»:

«Μη δειλιάζετε από των Ελληνικών πιθανολογημάτων… τα οποία είναι σκέτα ξύλα, μάλλον δε δάδες που απώλεσαν και του δαυλού την ζωντάνια και του ξύλου την ισχύ, μη έχοντας δε ούτε και του πυρός την φωτεινότητα, αλλά σαν δάδες καπνίζουσες καταμελανώνουν και σπιλώνουν όσους τα πιάνουν και φέρνουν δάκρυα στα μάτια όσων τα πλησιάζουν. Έτσι και (των Ελλήνων) η ψευδώνυμος γνώση σε όσους την χρησιμοποιούν».

Και ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος γράφει στην ομιλία του εις Άγιον Ιωάννην τον Ευαγγελιστήν:

«Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων!), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλίκιαν…

Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
Τόση ήταν η αγάπη τους προς τους Έλληνες και την Ελλάδα που ο Χρυσόστομος συμβουλεύει τους χριστιανούς στον λόγο του «Περί Κενοδοξίας και πώς δει τους Γονείς Ανατρέφειν τα Τέκνα»:

«Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των ελλήνων προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων της Παλαιάς Διαθήκης».

Ιδού και η απάντηση σε όσους απορούν γιατί δεν μπορούν να δώσουν όνομα στα παιδιά τους που δεν περιλαμβάνεται στας εκκλησιαστικάς δέλτους!
Είναι όμως και ο Γρηγόριος Νανζιαζηνός:

«Η μητέρα μου πρόσεχε να μη φιλήσουν τα χείλη μου Ελληνικά χείλη, να μην αγγίξουν τα χέρια μου Ελληνικά χέρια και ούτε Ελληνικά τραγούδια να ΜΟΛΥΝΟΥΝ τα αυτιά και την γλώσσα μου».


from αλεπού του Ολύμπου 

ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ...

from αλεπού του Ολύμπου 



Επειδή δεν υπάρχουν τζαμιά στη Βενετία, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει στους μουσουλμάνους, να προσεύχονται στους δρόμους τής πόλης. 


Μέχρι στιγμής έχουν πνιγεί εκατοντάδες.

Ας ευλογεί ο Αλλάχ τούς πιστούς του...

Brian Greene: The Search For Hidden Dimensions


From: richarddawkinsdotnet | May 17, 2010 | 615,523 views
Brian Greene explains how extra dimensions may solve several problems in physics, and gives his stance on the possibility of a "multi-verse".


To learn more about String Theory, watch Brian Greene's "The Elegant Universe" on NOVA:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/


Also see Brian Greene's book on String Theory "The Elegant Universe":
http://www.amazon.com/Elegant-Universe-Superstrings-Dimen...


Or Brian Greene's book on General Physics "The Fabric of the Cosmos":
http://www.amazon.com/Fabric-Cosmos-Space-Texture-Reality...


If you enjoy content like this, please consider donating to RDFRS here:
http://richarddawkins.net/pages/donate


Download Quicktime (720p HD):
http://c0116791.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/RDFTV-T...


See more at:
http://richarddawkins.net


Presented by
THE RICHARD DAWKINS FOUNDATION


Directed by
JOSH TIMONEN


Produced by
MAUREEN NORTON


Animation by
PEW36 ANIMATION STUDIOS
http://pew36.co.uk


Music by
YAGMUR KAPLAN
http://www.yagmurkaplan.com/index.swf


Post-Production Sound by
SOUND SATISFACTION
http://www.soundsatisfaction.com/


Supervising Sound Editor / Re-Recording Mixer
GARY J. COPPOLA, C.A.S.


Sound Editor
BEN RAUSCHER


Post-Production Assistant
GRAHAM IMMEL


Stock Footage Courtesy of
NASA


Paul And the Jewish Tradition

the Conversion of Saul on the road to Damascus...
Image via Wikipedia
Christianity as the mind child of Paul (Saul).

He had a Jewish dream of the Messianic Judaism, this is what is known as christianity.


In Search of the Historical Jesus

Craig Blomberg, a specialist in the parables and the writings of Luke and Acts, discusses the historical Jesus. Series: "Let There Be Light" [8/2004] [Humanities] [Show ID: 8894]


'The Evolution of Confusion' by Dan Dennett, AAI 2009

ΣΕΙΚΙΛΟΣ-ΕΥΤΕΡΠΗ: Η αρχαιότερη, ολοκληρωμένη μουσική σύνθεση


Η αρχαιότερη, ολοκληρωμένη μουσική σύνθεση (με μουσική σημειογραφία) στον κόσμο, που έχει ανακαλυφθεί, μέχρι τώρα.


“Οσον ζής φαίνου,
Μηδέν όλως σύ λυπού
Προς ολίγον εστί το ζήν
Το τέλος ο χρόνος απαιτεί”.


Πρόκειται για επιτάφια επιγραφή που ένας λυρικός ποιητής και μουσικός των ελληνιστικών χρόνων, ο Σείκιλος, αφιέρωσε στη γυναίκα του, Ευτέρπη.... πάνω σε μια μικρή στρογγυλή μαρμάρινη στήλη, χρονολογούμενη από τον 2ο αι. π.Χ. Ανακαλύφθηκε από το W. Μ. Ramsay το 1883, κοντά στις αρχαίες Τράλλεις της Μ. Ασίας.

 Η στήλη χάθηκε κατά τη διάρκεια του ολοκαυτώματος της Μικράς Ασίας (1922), αλλά αργότερα βρέθηκε πάλι, σπασμένη στη βάση της.

Μια γυναίκα τη χρησιμοποιούσε ως ανθοστήλη στον κήπο της, και η βάση ήταν κομμένη οριζόντια. Σήμερα εκτίθεται στο εθνικό μουσείο της Δανίας.

Η μελωδία, αποτελούμενη από 37 νότες συνολικά και με έκταση μιας ογδόης, είναι αυτή καθαυτή πλήρης και έχει μια ξεχωριστή χάρη για μας. Όπως λέει ο Reinach, "είναι το πιο πλήρες και πιο ευανάγνωστο δείγμα της αρχαίας γραφής που έφτασε σε μας". 

Το ποιητικό κείμενο της επιγραφής αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο, χωρίς μουσική, είναι η αφιέρωση:

"Εικών ή λίθος ειμί, τίθησί με Σείκιλος ένθα μνήμης αθανάτου, σήμα πολυχρόνιον"
[Εικόνα είμαι, παρά πέτρα· ο Σείκιλος με τοποθέτησε στη θέση της αθάνατης μνήμης, ένα μνημείο για πολλά χρόνια].

Το δεύτερο μέρος, το κύριο επιτάφιο, με μουσική, είναι ένα μικρό εγκώμιο:

"Οσον ζής φαίνου, Μηδέν όλως σύ λυπού Προς ολίγον εστί το ζήν Το τέλος ο χρόνος απαιτεί."
Όσο ζεις, φαίνου [να χαίρεσαι], Μη λυπάσαι διόλου, Η ζωή είναι σύντομη, Ο χρόνος οδηγεί στο τέλος.

Το επιτάφιο τελειώνει με τις λέξεις Σείκιλος-Ευτέρ[πη] (ο Σείκιλος στην Ευτέρπη).

Οι νότες της αρχαιοελληνικής σημειογραφίας δεν ήταν παρά γράμματα που γράφονταν πάνω από τις συλλαβές των στίχων, ενώ οι χρονικές αξίες συμβολίζονταν με κάποιες γραμμές που γράφονταν πάνω από τα γράμματα (π.χ. ένας χρόνος = καμία γραμμή πάνω από το γράμμα, δύο χρόνοι = μία παύλα πάνω από το γράμμα, τρεις χρόνοι = μια γωνία και ένας κύκλος κτλ.)

Στην παραπάνω εικόνα διακρίνονται καθαρά τα μουσικά σύμβολα πάνω από τις συλλαβές και στην κορυφή της σελίδας, η μελωδία “μεταφρασμένη” στη σημερινή δυτική σημειογραφία.
Το όνομά του.....Σεικίλου έγινε γνωστό χάρη σε μια επιτάφια επιγραφή πού βρέθηκε κοντά στις αρχαίες Τράλλεις της Μ. Ασίας. Tο επιτάφιο του Σεικίλου, χρονολογούμενο από τον 2ο αι. π.Χ. ως τον 1ο μ.Χ.· ανακαλύφθηκε από το W. Μ. Ramsay το 1883, χαραγμένο σε επιτύμβια πέτρα, "μια μικρή στρογγυλή μαρμάρινη στήλη, που ανήκε στον κ. Purser και μεταφέρθηκε από το Αιδίνιο", καθώς έγραφε (Bulletin de Correspondance Hellenique VIII, 1883, 277).

Το Αιδίνιο βρίσκεται κοντά στην αρχαία πόλη Τράλλεις της Μ. Ασίας, γι' αυτό και το Επιτάφιο είναι γνωστό και ως Επιγραφή των Τράλλεων (Tralleis Inscription). Η μικρή επιτύμβια στήλη ήταν εκτεθειμένη ως το 1922 στη συλλογή του Young στον Μπουτζά, προάστιο της Σμύρνης, όπου ο Laumonier, μέλος της Γαλλικής Σχολής Αθηνών, μπόρεσε να τη φωτογραφίσει. Για πρώτη φορά, τη δημοσίευσε στο Bulletin de Correspondance Hellenique XLVIII, 50. Η στήλη χάθηκε μετά την πυρπόληση της Σμύρνης, 13 Σεπτ. 1923 (πρβ. Th. Reinach, La mus. gr. σσ. 191-192· Emile Martin, Trois documents de mus.gr., Παρίσι 1953, σ. 49, και φωτογραφία της στήλης).

Η Επιγραφή αποτελείται από δύο μέρη, από τα οποία το δεύτερο είναι το Επιτάφιο με μουσική· ο Ramsay, ωστόσο, "δεν κατάλαβε, καθώς γράφει, τη σημασία αυτών των μικρών γραμμάτων που βρίσκονταν πάνω από τις γραμμές του δεύτερου μέρους". Ο δρ Carl Wessely ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε πως αυτά τα "γράμματα" ήταν στην πραγματικότητα μουσικές νότες· μετέγραψε τη μουσική στη νεότερη σημειογραφία και δημοσίευσε και τις δύο, την Επιγραφή και τη μεταγραφή του, με σχόλια στο Antike Reste griechischer Musik (1891, σσ. 17-26· η μουσική στις σελίδες 21-24). Συζήτησε το θέμα της Επιγραφής με τον Ch.-Em. Ruelle στη Revue des Etudes Grecques (V, 1892, 265-280). Το Επιτάφιο δημοσιεύτηκε πολλές φορές·μπορούν να αναφερθούν οι ακόλουθες: (1) D. Β. Monro The Modes of Ancient Greek Music 89-90 (η μεταγραφή Wessely) με μια σημαντική διόρθωση στο τέλος της τελευταίας λέξης (απαιτεί la-fa δίεση) που πρότεινε ο J. Α. R. Munro (ό.π. σ. 145)· (2) C. v. Jan, Mus. script. Gr. σσ. 452-453, και Συμπλήρωμα, αρ. 4, Sicili epitaphium σ. 38 (στο Συμπλήρωμα το τέλος είναι διορθωμένο [οι τρεις νότες, la-fa δίεσ.-mi, αντί la-fa δίεσ.], όπως στου Monro, παραπάνω)· (3) Th. Reinach La mus. gr. 191-192.


Το Επικούρειο τραγούδι του Σείκιλου

Το αρχαιότερο παγκοσμίως γνωστό τραγούδι, του οποίου σώζονται πλήρως και οι στίχοι και η μουσική, περιέχει ένα σαφές και διαχρονικό επικούρειο μήνυμα. Το έγραψε μετά το 200 πx σε επιτύμβια στήλη κάποιος Σείκιλος από τις Τράλλεις της Μικράς Ασίας, μιας μεγαλούπολης στην κοιλάδα του ποταμού Μαίανδρου.

Η στήλη είναι κυλινδρική, έχει ύψος περίπου 40 εκατοστά και περιέχει στην κοινή ελληνική της ελληνιστικής εποχής ένα επίγραμμα δώδεκα λέξεων και ένα μέλος (τραγούδι) δεκαεφτά λέξεων μαζί με τη μουσική του. Στην κορυφή της στήλης, το επίγραμμα αναφέρει τον άνθρωπο που το έγραψε, καθώς και το σκοπό για τον οποίο το έγραψε: ΕΙΚΩΝ Η ΛΙΘΟΣ ΕΙΜΙ. ΤΙΘΗΣΙ ΜΕ ΣΕΙΚΙΛΟΣ ΕΝΘΑ ΜΝΗΜΗΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΣΗΜΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΝ (Εγώ η πέτρα είμαι μια εικόνα. Με έβαλε εδώ ο Σείκιλος σαν διαχρονικό σήμα αθάνατης μνήμης). Στη μέση υπάρχουν οι στίχοι του τραγουδιού μαζί με τα σύμβολα της μελωδίας, η οποία είναι του λεγόμενου φρυγικού τύπου: ΟΣΟΝ ΖΗΣ ΦΑΙΝΟΥ, ΜΗΔΕΝ ΟΛΩΣ ΣΥ ΛΥΠΟΥ. ΠΡΟΣ ΟΛΙΓΟΝ ΕΣΤΙ ΤΟ ΖΗΝ, ΤΟ ΤΕΛΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ (Όσο ζεις λάμψε, καθόλου μη λυπάσαι. Για λίγο διαρκεί η Ζωή, ο χρόνος καθορίζει το τέλος). Στο κάτω μέρος της στήλης αναγράφεται η αφιέρωση ΣΕΙΚΙΛΟΣ ΕΥΤΕΡΠΗΙ (Ο Σείκιλος στην Ευτέρπη), αλλά δεν γίνεται κατανοητό εάν πρόκειται για τη σύζυγο, την ερωμένη, τη φίλη, την αδελφή ή την κόρη του, ή και απλώς τη Μούσα της μουσικής.
Η ΜΟΥΣΑ  ΕΥΤΕΡΠΗ

 Την τελευταία υπόθεση προσωπικά τη θεωρώ πιθανότερη επειδή δεν αναφέρεται κάποια συγγένεια, όπως συνήθιζαν οι πρόγονοί μας στις επιτύμβιες στήλες.

Είναι ολοφάνερο πως το διαχρονικό μήνυμα της στήλης, που αναφέρει το επίγραμμα, παραδίδεται από το τραγούδι. Το μήνυμα αυτό αντιστοιχεί στο επικούρειο απόφθεγμα «όσο ζούμε πρέπει να χαιρόμαστε όπως οι θεοί» γιατί ο θάνατος είναι το τέλος και δεν υπάρχει συνέχεια. Εμφανώς επικούρεια είναι όλα τα αναφερόμενα συστατικά του μέλους: η ηδονή της ζωής, η αταραξία, καθώς και το τελικό όριο της ζωής, ο θάνατος. Αυτό το διαχρονικό μήνυμα αθάνατης μνήμης πιθανότατα ήθελε να μεταδώσει ο Σείκιλος στους συνανθρώπους του, όπως αργότερα ο άλλος μεγάλος επικούρειος Μικρασιάτης, ο Διογένης Οινοανδεύς, που κατέγραψε τη διδασκαλία του Επίκουρου σε τοίχο της πόλης του για να δείξει το δρόμο της ευτυχίας στις επόμενες γενιές, όπως έγραψε ο ίδιος. Διότι οι αληθινά ευτυχισμένοι άνθρωποι δεν είναι μεμψίμοιροι, φθονεροί και μισάνθρωποι, αλλά θέλουν αυτή τη γλυκύτητα που τους πλημμυρίζει να τη μοιραστούν με τον πονεμένο, τον καταπιεσμένο και το φοβισμένο συνάνθρωπό τους. Ο Επίκουρος, ο πρώτος μεγάλος διαφωτιστής της ανθρωπότητας και ένας από τους ελάχιστους πραγματικά ευτυχισμένους ανθρώπους του καιρού του, έδειξε τον δρόμο της φιλίας, της συμπόνοιας, της επιδίωξης της κοινής ευτυχίας. Και εκείνοι που ακολούθησαν το Δάσκαλο συνέχισαν στον ίδιο δρόμο. Για το λόγο αυτό δεν υπάρχουν στην ιστορία παραδείγματα επικουρείων που κυνήγησαν άλλους ανθρώπους ή συνεργάστηκαν με τυραννικά καθεστώτα για προσωπικά οφέλη.

Όμως, είναι ενδιαφέρον πως, από όσο γνωρίζω, κανείς αρχαιολόγος ή μουσικολόγος ως τώρα δεν έχει συνδέσει την επιτύμβια στήλη του Σείκιλου με την Επικούρεια φιλοσοφία! Η πιο διαδεδομένη άποψη, που προτάθηκε προ εικοσαετίας από τον Αμερικανό καθηγητή Γιον Σόλομον και κυκλοφορεί στους πανεπιστημιακούς κύκλους, είναι ότι ο Σείκιλος έγραψε στην επιτύμβια στήλη κάποιου προσφιλούς του προσώπου, ίσως της συζύγου του, ένα τραγούδι του κρασιού! Για ποιό λόγο το έκανε αυτό ο Σείκιλος δεν το εξηγεί ούτε ο καθηγητής Σόλομον ούτε κανείς άλλος, ίσως γιατί τα νεκροταφεία όλου του κόσμου είναι γεμάτα από...τραγούδια του κρασιού, με διαχρονικά μηνύματα όπως το «ακόμη ένα ποτηράαακι» ή το «παίξτε μου διπλοπενιά και ο μήνας έχει εννιά»... Και δεν πέρασε από το μυαλό κανενός αρχαιομαθούς καθηγητή ότι η μόνη κοσμοθεωρία στην ελληνιστική εποχή που πρέσβευε συγχρόνως και την χαρά της ζωής και το οριστικό τέλος του θανάτου (χωρίς το μύθο της επιβίωσης της ψυχής) ήταν η διδασκαλία του Επίκουρου. Ή μήπως κάποιοι το αντιλήφθηκαν αυτό και το αποσιώπησαν;

Το τραγούδι του Σείκιλου στο Youtube


Η επιτύμβια στήλη ανακαλύφθηκε το 1883 στην τουρκική πόλη Αϊδίνιο, όπως είναι το σύγχρονο όνομα των αρχαίων Τραλλέων. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής του 1922 η στήλη χάθηκε και πολλά χρόνια αργότερα ξαναβρέθηκε σε έναν κήπο τουρκικού σπιτιού. Η ιδιοκτήτρια του σπιτιού είχε κόψει τη βάση της στήλης για να την χρησιμοποιήσει σαν βάζο για λουλούδια... Σήμερα φυλάσσεται στο Εθνικό Μουσείο της Δανίας στην Κοπεγχάγη, αλλά πιστά αντίγραφά του υπάρχουν σε διάφορα μουσεία. Όταν επισκέφθηκα την Ολλανδία τον περασμένο Μάιο, είδα στο Μουσείο Άλλαρντ Πίερσον του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ ένα από αυτά τα αντίγραφα μαθαίνοντας για πρώτη φορά την ύπαρξη αυτού του μοναδικού μνημείου υψηλού πολιτισμού. Αυτού του σπάνιου συνδυασμού της ομορφιάς της τέχνης με το ρεαλιστικό μήνυμα της χαράς της ζωής και της άφοβης και γενναίας αντιμετώπισης του θανάτου. Γιατί η αληθινή τέχνη, όπως μας απέδειξαν οι αρχαίοι φίλοι μας Σείκιλος και Λουκρήτιος, είναι διαχρονική και μιλάει για τη φύση των πραγμάτων, κατευθείαν στο μυαλό και την καρδιά του ανθρώπου ειλικρινά και ευχάριστα.

Βιβλιογραφία
Norton Anthology of Western Music: Ancient to Baroque. Norton & Company, 2006.
Epitaph of Seikilos. C.V. Palisca, Burkholder, 2006.

Άρθρο του Χρήστου Γιαπιτζάκη, Ιατρού – γενετιστή από τον Β' τόμο του περιοδικού Ο Κήπος του Επίκουρου

 http://www.macedoniahellenicland.eu/content/view/2698/40/lang,el/
 

Judge Rules White Girl Will Be Tried As Black Adult

Critics Slam Obama For "Just Standing There" During Photo Op

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

Δ. ΚΑΖΑΚΗΣ ΘΗΣΕΙΟ 24-01-2012 ΕΠΑΜ Α΄ΜΕΡΟΣ

Το διοικητικό σύστημα Τσολάκογλου επανέρχεται ...




Clay Shirky: Why SOPA is a bad idea

Clay Shirky
Image via Wikipedia


What does a bill like PIPA/SOPA mean to our shareable world? At the TED offices, Clay Shirky delivers a proper manifesto -- a call to defend our freedom to create, discuss, link and share, rather than passively consume.
ABOUT THE SPEAKER
Clay Shirky believes that new technologies enabling loose ­collaboration — and taking advantage of “spare” brainpower — will change the way society works.

Why you should listen to him:

Clay Shirky's work focuses on the rising usefulness of decentralized technologies such as peer-to-peer, wireless networks, social software and open-source development. New technologies are enabling new kinds of cooperative structures to flourish as a way of getting things done in business, science, the arts and elsewhere, as an alternative to centralized and institutional structures, which he sees as self-limiting. In his writings and speeches he has argued that "a group is its own worst enemy." His clients have included Nokia, the Library of Congress and the BBC.
Shirky is an adjunct professor in New York University’s graduate Interactive Telecommunications Program, where he teaches a course named “Social Weather.” He’s the author of Here Comes Everybody, about the power of crowds, and the brand-new Cognitive Surplus: Creativity and Generosity in a Connected Age. 
"Shirky is one of the handful of people with justifiable claim to the digerati moniker. He's become a consistently prescient voice on networks, social software, and technology's effects on society."
WIRED


Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012

Julian Baggini: Is there a real you?

Julian Baggini is a journalist and philosopher who studies the complexities of personal identity. He is currently the editor-in-chief of the Philosophers' Magazine.


Why you should listen to him:


Julian Baggini is a philosopher and writer. Currently serving as the editor-in-chief of the Philosophers' Magazine, he received his PhD in 1996 from University College London. His most recent book The Ego Trick: What Does it Mean to Be You? was published in 2011.


"'While leaving the ego in pieces, he gives your mind a thorough workout." "
-- Intelligent Life Magazine

.

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012

What is a Higgs Boson?

An example of simulated data modelled for the ...
Image via Wikipedia
Fermilab scientist Don Lincoln describes the nature of the Higgs boson. Several large experimental groups are hot on the trail of this elusive subatomic particle which is thought to explain the origins of particle mass.


Ρεσιτάλ από την Λιάνα ... θυμάστε ;

Irresistible
Image by Steve-h via Flickr
Θυμηθείτε πριν από δύο χρόνια ...

Μετρἠσατε τότε ή ξεχάσατε ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ & ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ - ΠΡΩΙΝΟ ΑΝΤ1 11/01/2012

Doorbell - Τό Κουδούνι

English: Woman from Delphi Ελληνικά: Γυναίκα α...
Image via Wikipedia
Το Blog "Powerline" διοργάνωσε έναν διαγωνισμό με βραβείο 100.000 δολαρίων για οποιονδήποτε μπορέσει να παρουσιάσει με τον πιο αποτελεσματικό και δημιουργικό τρόπο την σημασία και το δράμα της οικονομικής κρίσης. Αυτό είναι το βίντεο που κέρδισε τον διαγωνισμό.
- Γειά σας, είμαι από την κυβέρνηση...μας τελειώνουν τα χρήματα και θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε οτι θα χρειαστούμε μερικά από τα έσοδα σας...

- Για να είμαι ειλικρινής, είμαστε λίγο στριμωγμένοι αυτή τη στιγμή

- Υπολογίσαμε οτι βάση της ηλικία σας θα χρειαστούμε περίπου 46.000 δολάρια και σας δίνουμε διορία 60 χρόνια να τα ξεπληρώσετε.
Μπορείτε να το κάνετε με μια πληρωμή 766 δολαρίων το χρόνο η αν θέλετε 63 δολάρια το μήνα συμπεριλαμβανομένους τους τόκους φυσικά.

- Είστε τρελοί? Θα είμαι 85 ετών σε 60 χρόνια.
Δεν μπορώ να πληρώνω 63 δολάρια το μήνα.
Άλωστε έχουμε ήδη πληρώσει τους φόρους μας.

- ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΣΑ ΣΕ ΕΣΑΣ.


Enhanced by Zemanta

Καμμένος: Προδότες θα δικαστείτε μόλις πέσει η χούντα

Προδίδουν τα πάντα οι μιξοβάρβαροι πολιτικοί της Ελλάδος

Η ΦΟΥΣΚΑ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Συνεχίζουν να μας κλέβουν : Δ. ΠΑΤΕΛΗΣ - ΕΚΠΟΜΠΗ "ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ" (20/1/2012)

Μουστάκας εναντίον ΣΔΟΕ

ΠΑΠΑΔΕΣ - ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΒΟΥΤΣΑΣ ΨΑΛΤΗΣ

"Proof" of Einstein's Theories of Relativity.

The video shows an experimental 'proof' of Einstein's Theories of Relativity, by the experimenter carrying a £40,000 atomic clock; while taking a return trip by jet plane from England to New Zealand. Einstein's Theories of Relativity were called the Special Theory of Relativity; which was dependent on the speed you travelled at; the faster you travelled at, the less you would age. The General Theory of Relativity was dependent on your position from (say) the Earth and the acceleration due to gravity. The purpose of the journey was to prove both theories. Einstein presented the Special Theory of Relativity to the World in 1905 & the General Theory of Relativity in 1916. He won the Nobel Prize for Physics in 1921; the proceeds of which he handed over to his 'divorced' wife "Mileva".


Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

Άνθρωποι της Εκκλησίας οι συλληφθέντες τοκογλύφοι

Description unavailable
Image by Tilemahos_E via Flickr
Άνθρωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας, του Αγίου Όρους και του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων είναι οι αρχηγοί του Κυκλώματος των Τοκογλύφων που συνελήφθη στην Θεσσαλονίκη. Όπως θα ακούσετε στο βίντεο που πήραμε από τα χθεσινοβραδυνά (Πέμπτη 19 Γενάρη 2012) Δελτία Ειδήσεων του «Mega» και της ΝΕΤ, ο συλληφθείς Διευθυντής της ΕΤ-3, παλαίμαχος δημοσιογράφος Γιώργος Φερέτης, ήταν ο …..εκπρόσωπος… Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Θεσσαλονίκη. Ο συλληφθείς Αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας του Λάος, Μάρκος Καραμπέρης είναι κουμπάρος του επιχειρηματία Θανάση Πάπιστα, κολλητού του Ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ Κουτσού. Μάλιστα, ο Καραμπέρης έδωσε το όνομα Εφραίμ στον γιό του Πάπιστα που βάφτισε, προς τιμήν του Ηγουμένου Εφραίμ!…


Από την πλευρά μας, συμπληρώνουμε ότι ο μεγαλο-δημοσιογράφος της ΕΤ-3, Γιώργος Φερέτης, έκανε πολλά χρόνια (και μέχρι πρόσφατα!) το Ρεπορτάζ του Αγίου Όρους για την ΕΤ-3. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε ο Νίκος Χατζηνικολάουhttp://paraskhnio.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=28178:%CE%B…ο Φερέτης τον ενοχλούσε συνεχώς ώς εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
Προσέξτε στο 1:00 του βίντεο, κάτι που μόνο το «Mega» τόλμησε να πεί: Ο πάμπλουτος Φερέτης έφθασε στο σημείο να γίνει Τοκογλύφος, διότι είχε πάθος με τον τζόγο (ρουλέτα στο Καζίνο και ζάρια) και το πάθος αυτό τού στοίχιζε ένα σωρό λεφτά, που από κάπου έπρεπε να βρεί…
Τέλος, ενδιαφέροντα είναι και τα όσα είπε χθές στην Βουλή (1:40 του βίντεο) ο Θεσσαλονικάρχης υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος για τους συλληφθέντες τοκογλύφους: Επιβεβαίωσε και αυτός ότι ο Γιώργος Φερέτης ήταν άνθρωπος της Εκκλησίας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ MrGylippos: Τον χειρότερο τύπο Ανθρώπου διέπλασε η Ανθελληνική Ορθοδοξία. Οι δημοσιογράφοι (Γ. Φερέτης) και οι επιχειρηματίες (Μάρκος Καραμπέρης) που είχαν τις στενώτερες σχέσεις με το Άγιον Όρος, αποδεικνύονται Τοκογλύφοι ολκής, που εισέπρατταν τα δάνειά τους με μαφιόζικες χριστιανικές μεθόδους… Αγάπη Χριστού αδέλφια: Το θέμα είναι να γίνουμε καλοί άνθρωποι και να σώσουμε τις ψυχές μας.
Όσο για τον ηθοποιό που εμπλέκεται στο Κύκλωμα Τοκογλυφίας (αλλά δεν συνελήφθη λόγω παρελεύσεως του Αυτοφώρου), είναι ο Μιχάλης Ιατρόπουλος που τον βλέπουμε σε αυτό το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=i2FwfBStO7A να τραγουδάει στην εκπομπή του παμπλουτου κομμουνισταρά ηθοποιού Σπυράκου Παπαδόπουλου, και να χορεύει ζεϊμπέκικο η παντρεμένη με Νεγροαμερικανό ηθοποιό, Θρακιώτισσα ηθοποιός Ματθίλδη Μαγγίρα.








Άνθρωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας, του Αγίου Όρους και του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων είναι οι αρχηγοί του Κυκλώματος των Τοκογλύφων που συνελήφθη στην Θεσσαλονίκη. Όπως θα ακούσετε στο βίντεο που πήραμε από τα χθεσινοβραδυνά (Πέμπτη 19 Γενάρη 2012) Δελτία Ειδήσεων του «Mega» και της ΝΕΤ, ο συλληφθείς Διευθυντής της ΕΤ-3, παλαίμαχος δημοσιογράφος Γιώργος Φερέτης, ήταν ο εκπρόσωπος Τύπου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Θεσσαλονίκη. Ο συλληφθείς Αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας του Λάος, Μάρκος Καραμπέρης είναι κουμπάρος του επιχειρηματία Θανάση Πάπιστα, κολλητού του Ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου, Εφραίμ Κουτσού. Μάλιστα, ο Καραμπέρης έδωσε το όνομα Εφραίμ στον γιό του Πάπιστα που βάφτισε, προς τιμήν του Ηγουμένου Εφραίμ!...
Από την πλευρά μας, συμπληρώνουμε ότι ο μεγαλο-δημοσιογράφος της ΕΤ-3, Γιώργος Φερέτης, έκανε πολλά χρόνια (και μέχρι πρόσφατα!) το Ρεπορτάζ του Αγίου Όρους για την ΕΤ-3. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε ο Νίκος Χατζηνικολάου
http://paraskhnio.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=28178:%CE%B...
ο Φερέτης τον ενοχλούσε συνεχώς ώς εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
Προσέξτε στο 1:00 του βίντεο, κάτι που μόνο το «Mega» τόλμησε να πεί: Ο πάμπλουτος Φερέτης έφθασε στο σημείο να γίνει Τοκογλύφος, διότι είχε πάθος με τον τζόγο (ρουλέτα στο Καζίνο και ζάρια) και το πάθος αυτό τού στοίχιζε ένα σωρό λεφτά, που από κάπου έπρεπε να βρεί...
Τέλος, ενδιαφέροντα είναι και τα όσα είπε χθές στην Βουλή (1:40 του βίντεο) ο Θεσσαλονικάρχης υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος για τους συλληφθέντες τοκογλύφους: Επιβεβαίωσε και αυτός ότι ο Γιώργος Φερέτης ήταν άνθρωπος της Εκκλησίας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ MrGylippos: Τον χειρότερο τύπο Ανθρώπου διέπλασε η Ανθελληνική Ορθοδοξία. Οι δημοσιογράφοι (Γ. Φερέτης) και οι επιχειρηματίες (Μάρκος Καραμπέρης) που είχαν τις στενώτερες σχέσεις με το Άγιον Όρος, αποδεικνύονται Τοκογλύφοι ολκής, που εισέπρατταν τα δάνειά τους με μαφιόζικες χριστιανικές μεθόδους... Αγάπη Χριστού αδέλφια: Το θέμα είναι να γίνουμε καλοί άνθρωποι και να σώσουμε τις ψυχές μας.
Όσο για τον ηθοποιό που εμπλέκεται στο Κύκλωμα Τοκογλυφίας (αλλά δεν συνελήφθη λόγω παρελεύσεως του Αυτοφώρου), είναι ο Μιχάλης Ιατρόπουλος που τον βλέπουμε σε αυτό το βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=i2FwfBStO7A
να τραγουδάει στην εκπομπή του παμπλουτου κομμουνισταρά ηθοποιού Σπυράκου Παπαδόπουλου, και να χορεύει ζεϊμπέκικο η παντρεμένη με Νεγροαμερικανό ηθοποιό, Θρακιώτισσα ηθοποιός Ματθίλδη Μαγγίρα.