Μεταφράστε τη σελίδα

Αναζήτηση / Search

Socratic News


Are you interested in Democracy ?

InfoWar / Ὀσο εσύ κοιμάσαι ...

Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

Αριστοτέλης


Aristotle 384-322 BC was the most important founder of Western Philosophy and Science. He was born in Stageira in Halkidiki Makedonia to the east of Thessaloniki.
He was the teacher of Alexander the Great, the most prolific writer of the ancient world who wrote on Physics, Metaphysics, Logic, Morality, Biology and the Arts.
A diverse genius in the mold of the great Leonardo Da Vinci but he preceded him by 2000 years. Unfortunately most of his writings are lost today we are left with some tantalizing fragments here and there.
He was Plato's student but in many respects he surpassed his own teacher.









Πλάτωνας

Ο Πλάτωνας είναι ο δεύτερος Μεγάλος Έλληνας, της νέας φιλόδοξης παραγωγής του ΣΚΑΪ «Μεγάλοι Έλληνες» που θα προβληθεί την Δευτέρα 9 Μαρτίου, στις 10 το βράδυ στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Το δεύτερο επεισόδιο από τους 10 «Μεγάλους Έλληνες» έχει ως θέμα τη ζωή και το έργο του Πλάτωνα, που το κοινό ανέδειξε ως μια από τις 10 σημαντικότερες προσωπικότητες όλων των εποχών μέσα από ψηφοφορία.

Ο Πλάτωνας έζησε στην Αθήνα τα χρόνια του Χρυσού Αιώνα.

Η σκέψη του έχει επηρεάσει όσο κανενός άλλου την Ιστορία της Φιλοσοφίας.

Είναι εκείνος που κατέγραψε τους διαλόγους του Σωκράτη με τους μαθητές αλλά και την Απολογία του λίγο πριν πιει το κώνειο.

Η Φιλοσοφική Σχολή του ονομαζόταν Ακαδημία κι εκεί κοντά τον έθαψαν όταν πέθανε γύρω στα 80 του χρόνια.









Καλό ταξίδι φίλε μου, καλό μας ταξίδι

Έρχεται το καλοκαίρι! Χρειάζεστε αντιηλιακό; Πως μπορείτε να δείτε τι διαφορά κάνει στο δέρμα σας;


Το δόγμα του σοκ: Φτιάχνοντας φοβισμένους και υπάκοους ανθρώπους (Κοινωνικό έγκλημα)

Naomi Klein talks about her new book, The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. Speaking at a benefit event for the Canadian Centre for Policy Alternatives, a social justice research institute.

Naomi Klein explodes the myth that the global free market triumphed democratically. Exposing the thinking, the money trail and the puppet strings behind the world-changing crises and wars of the last four decades, The Shock Doctrine is the gripping story of how America's "free market" policies have come to dominate the world -- through the exploitation of disaster-shocked people and countries.













Ιδέες που προσβάλουν τα κοινωνικά κατεστημένα


Μαθήματα χρέους για οικογένειες

Ελληνικός Χρυσός και Επενδύσεις στην Ελλάδα

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

The Historical Jesus

JERUSALEM - APRIL 10:  Christian pilgrims pray...Image by Getty Images via @daylife

The Historical Jesus

Introduction to New Testament (RLST 152)

It is obvious that certain narratives in the New Testament contradict each other and cannot be woven into a historically coherent whole. How, then, do scholars construct who the "historical Jesus" was? There are several principles that historical Jesus researchers follow, which include considering data that 1) has multiple attestations and 2) is dissimilar to a text's theological tendencies as more likely to be historical. Using the modern methods of historical research, it becomes possible to construct a "historical Jesus."

Complete course materials are available at the Open Yale Courses website:http://open.yale.edu/courses

This course was recorded in Spring 2009.


Enhanced by Zemanta

Beyond Belief: Enlightenment 2.0 - V.S. Ramachandran


Beyond Belief: Enlightenment 2.0 - V.S. Ramachandran
37:10 - 3 years ago
Beyond Belief is an annual meeting organized by The Science Network (TSN), which brings together a community of concerned scientists, philosophers, scholars from the humanities, and social commentators to explore the human quest for the Good Life. The Science Network shares Carl Sagan’s vision of science as a candle in the dark. TSN is committed to enlarging the constituency of reason by making programs about science. More programs, more candles, more light.

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

Jewish Rabbis Debate Sam Harris & Christopher Hitchens: Life after death


Jewish Rabbis Debate Sam Harris & Christopher

 Hitchens: Life after death


Τετάρτη, 4 Μαΐου 2011

Θέλω ασπιρίνα ...

Greek American Religion and Holidays


The Intelligence² Debate - Stephen Fry

The Intelligence² Debate - Christopher Hitchens (Unedited)

The Intelligence² Debate - Christopher Hitchens (Unedited)



The Intelligence² Debate - Christopher Hitchens... by Xrunner17

Christopher Hitchens and Stephen Fry on The Ten Commandments



Christopher Hitchens and Stephen Fry on The Ten... by Xrunner17

´Οταν περιμένεις θεϊκή παρέμβαση και σωτηρία για όλα, τότε τι χρειάζεσαι κυβερνήσεις και οργανισμούς;

Muslim Dior: Fashion Show

Θρησκευτισμός , πολιτική και τρισεκατομμύρια χρόνια χαμένης νοημοσύνης ...

Θέμα: «Τα «Θρησκευτικά» στο Νέο Λύκειο».

ViergeCouronnéeLourdesImage via WikipediaΜαύρες μέρες για τη παιδεία των νέων.
Ερώτηση στη Βουλή της Δημοκρατικής Αριστεράς
4/4/2011
Προς την κα. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Τα «Θρησκευτικά» στο Νέο Λύκειο».
Αυτές τις μέρες η κ. Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου. Ο νέος τίτλος υπόσχεται καινοτομίες και σύγχρονη θεώρηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, εντύπωση προκαλεί το ότι στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου εξακολουθούν να βρίσκονται τα θρησκευτικά, με 2 ώρες στην Α΄ ως Θρησκευτικά και 1 ώρα στη Β΄ ως Θρησκεία και Κόσμος. Την ίδια στιγμή η Πληροφορική παραγκωνίζεται στα μαθήματα επιλογής.
Το Υπ. Παιδείας προχώρησε σε αυτή τη σύνθεση προγράμματος παρά το πόρισμα της έρευνας κοινής γνώμης «επί ζητημάτων Λυκείου και Λυκειακής εκπαίδευσης» που διενεργήθηκε μετά από παραγγελία του ίδιου του Υπουργείου. Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας που δημοσιοποιήθηκε στις 20/03/2011, μόλις το 37% των ερωτώμενων θεωρεί πως τα Θρησκευτικά πρέπει να είναι υποχρεωτικό μάθημα, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για την Πληροφορική είναι 84,3%.
Είναι δεδομένο εξάλλου ότι η Πληροφορική εξελίσσεται ραγδαία μέρα με τη μέρα, ενώ το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών επαναλαμβάνεται παρόμοιο στις τέσσερις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σε όλο το Γυμνάσιο. Μάλιστα, καθώς σε όλα αυτά τα χρόνια, τα παιδιά στο μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκονται αποκλειστικά τη χριστιανική θρησκεία και όχι τη θρησκειολογία, που εμπεριέχει μελέτη όλων των θρησκειών, από τον ιουδαϊσμό, ισλαμισμό, βουδισμό, ινδουισμό μέχρι και το ελληνικό δωδεκάθεο, ίσως θα ήταν πιο ακριβές να ονομαστεί το μάθημα «Χριστιανικά» αντί για τo παραπλανητικό «Θρησκευτικά».
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η αρμόδια κα. Υπουργός:
Με ποια κριτήρια και για ποιους λόγους εντάξατε στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου τα Θρησκευτικά, υποχρεώνοντας τους μαθητές να αφιερώνουν χρόνο και ενέργεια μελετώντας για άλλη μια φορά το χριστιανισμό, ενώ, ταυτόχρονα, παραγκωνίσατε την Πληροφορική, που εξελίσσεται διαρκώς, στα μαθήματα επιλογής; Θεωρεί το Υπουργείο ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα χρησιμεύσει πιο πολύ στα παιδιά ως εργαλείο ζωής από το μάθημα της πληροφορικής; Μήπως το Υπουργείο δέχεται κάποιου είδους πιέσεις από εκκλησιαστικούς κύκλους και παραεκκλησιαστικές οργανώσεις σχετικά με τη διαμόρφωση του προγράμματος των μαθημάτων στο σχολείο;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης, Γρηγόρης Ψαριανός

http://blog.atheia.gr/2011/05/02/2011-05-02/

Τρίτη, 3 Μαΐου 2011

Οι ισραηλίτες δεν ήταν μονοθεϊστές. Αρχαιολογικές αποδείξεις.

Polytheism in israel


Enhanced by Zemanta

Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ


Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ













Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

Ντάνι Χίλις: Κατανοώντας τον καρκίνο μέσα από την πρωτεωμική (proteomics)


Ντάνι Χίλις: Κατανοώντας τον καρκίνο μέσα από την πρωτεωμική (proteomics)


About this talk

Ο Ντάνι Χίλις μιλάει για το επόμενο βήμα στην έρευνα για τον καρκίνο: την πρωτεωμική, τη μελέτη των πρωτεϊνών στο σώμα. Όπως λέει ο Χίλις, η γενωμική μας δείχνει μία λίστα με τα συστατικά του σώματος -- ενώ η πρωτεωμική μας δείχνει τι παράγουν τα συστατικά αυτά. Η αντίληψη του τι συμβαίνει στο σώμα μας σε επίπεδο πρωτεϊνών μπορεί να οδηγήσει σε μία νέα αντίληψη για το πώς προκαλείται ο καρκίνος.

About Danny Hillis

Inventor, scientist, author, engineer -- over his broad career, Danny Hillis has turned his ever-searching brain on an array of subjects, with surprising results.

Why you should listen to him:

Danny Hillis is an inventor, scientist, author and engineer. While completing his doctorate at MIT, he pioneered the concept of parallel computers that is now the basis for most supercomputers, as well as the RAID disk array technology used to store large databases. He holds over 100 U.S. patents, covering parallel computers, disk arrays, forgery prevention methods, and various electronic and mechanical devices. He is also the designer of a 10,000-year mechanical clock.

In addition to his leadership role at Applied Minds, he is co-chairman of The Long Now Foundation, research professor of engineering at the USC Viterbi School of Engineering and professor of research medicine at the Keck School of Medicine of USC, and serves on the board of the Hertz Foundation. He has also served on the Science Board of the Santa Fe Institute, the Advisory Board of Yale’s Institute for Biospheric Studies, and SETI Institute’s Technical Advisory Committee. Danny is the recipient of numerous awards, including the inaugural Dan David Prize for shaping and enriching society and public life, the Spirit of American Creativity Award for his inventions, the Hopper Award for his contributions to computer science and the Ramanujan Award for his work in applied mathematics. He is a Fellow of the Association of Computing Machinery, a Fellow of the American Academy of Arts and Sciences, a Fellow in the International Leadership Forum and is a member of the National Academy of Engineering.

Previously, Hillis was Vice President, Research and Development at Walt Disney Imagineering, and a Disney Fellow. Before that, he co-founded Thinking Machines Corp., which was the leading innovator in massive parallel supercomputers and RAID disk arrays. In addition to conceiving and designing the company’s major products, he worked closely with his customers in applying parallel computers to problems in astrophysics, aircraft design, financial analysis, genetics, computer graphics, medical imaging, image understanding, neurobiology, materials science, cryptography and subatomic physics. At Thinking Machines, he built a technical team comprised of scientists and engineers that were widely acknowledged to have been among the best in the industry.



Χοντρή γάτα σε λεπτή πόρτα

Κυριακή, 1 Μαΐου 2011

΄Οταν το ελληνικό αλφάβητο βοηθά αποδεδειγμένα δυσλεξικά παιδιά

Sigma Live ενδιαφέρον άρθρο

Holocaust numbers.

Country Estimated Pre-War Jewish population Estimated Jewish population annihilated Percent killed
Poland 3,300,000 3,000,000 90%
Baltic countries 253,000 228,000 90%
Germany & Austria 240,000 210,000 90%
Bohemia & Moravia 90,000 80,000 89%
Slovakia 90,000 75,000 83%
Greece 70,000 54,000 77%
Netherlands 140,000 105,000 75%
Hungary 650,000 450,000 70&
Byelorussian SSR 375,000 245,000 65%
Ukrainian SSR 1,500,000 900,000 60%
Belgium 65,000 40,000 60%
Yugoslavia 43,000 26,000 60%
Romania 600,000 300,000 50%
Norway 2,173 890 41%
France 350,000 90,000 26%
Bulgaria 64,000 14,000 22%
Italy 40,000 8,000 20%
Luxembourg 5,000 1,000 20%
Russian SFSR 975,000 107,000 11%
Finland 2,000 22 1%
Denmark 8,000 52 <1%
Total 8,861,800 5,933,900 67%

Wikipedia, Holocaust