Μεταφράστε τη σελίδα

Αναζήτηση / Search

Socratic News


Are you interested in Democracy ?

InfoWar / Ὀσο εσύ κοιμάσαι ...

Σάββατο, 14 Απριλίου 2012

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μπαίνει ο Θεός στο... μικροσκόπιο; - science

ΤΟ ΒΗΜΑ - Μπαίνει ο Θεός στο... μικροσκόπιο; - science



Η γραμμή μεταξύ των επιστημόνων – πιστών και μη πιστών – είναι ότι η επιστήμη και η θρησκεία αποτελούν αυτό που ο Στίβεν Τζέι Γκουλντ έχει αποκαλέσει «μη επικαλυπτόμενες διδασκαλίες». Το 1998 η Εθνική Ακαδημία Επιστημών των Ηνωμένων Πολιτειών εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία βεβαίωνε ότι «η επιστήμη δεν μπορεί να πει τίποτε για το υπερφυσικό. Το αν ο Θεός υπάρχει ή όχι είναι ένα ζήτημα στο οποίο η επιστήμη είναι ουδέτερη».
Ωστόσο σύμφωνα με μια έρευνα της ίδιας χρονιάς το 93% των μελών της Ακαδημίας δεν πίστευε σε κάποιον θεό.
Από τη στιγμή που περίπου το ίδιο ποσοστό των αμερικανών πολιτών δηλώνει ότι πιστεύει σε κάποιον θεό, διερωτάται κανείς τι, αν όχι η επιστήμη τους, κάνει την ελίτ των αμερικανών επιστημόνων να διαφέρει τόσο πολύ από τον γενικό πληθυσμό.
Η πλειονότητα των επιστημόνων σε όλα τα επίπεδα δεν πιστεύει σε κάποιον θεό. Παρ’ όλα αυτά οι περισσότεροι είναι απρόθυμοι να αμφισβητήσουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων. Είμαι ένας φυσικός ο οποίος, μαζί με άλλους τους οποίους αποκαλούν «οι νέοι άθεοι», είναι πρόθυμος να αμφισβητήσει τη θρησκευτική πίστη. Οι θεοί που λατρεύονται από δισεκατομμύρια είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν. Και αυτοί οι θεοί, αν υπάρχουν, πρέπει να έχουν παρατηρήσιμες συνειδήσεις. Ετσι, το ερώτημα της ύπαρξής τους αποτελεί ένα θεμιτό επιστημονικό ζήτημα το οποίο έχει βαθιά σημασία για την ανθρωπότητα.
Παρατήρηση και πείραμα
Μπορείτε να θεωρήσετε την ύπαρξη του Θεού μια επιστημονική υπόθεση και να αναζητήσετε τα επακόλουθά της εμπειρικά στοιχεία. Πολλές από τις ιδιότητες που συνδέονται με τον ιουδαϊκο-χριστιανικο-ισλαμικό θεό έχουν συγκεκριμένες συνέπειες οι οποίες μπορούν να εξεταστούν εμπειρικά. Ενας τέτοιος θεός θεωρείται ότι παίζει κεντρικό ρόλο στη λειτουργία του Σύμπαντος και στις ζωές των ανθρώπων. Ως εκ τούτου οι υπέρ του αποδείξεις θα έπρεπε να είναι εύκολα ανιχνεύσιμες με επιστημονικά μέσα.
Αν ένα κατάλληλα ελεγχόμενο πείραμα κατέληγε σε μια παρατήρηση η οποία δεν μπορεί να εξηγηθεί με φυσικά μέσα, τότε η επιστήμη θα έπρεπε να πάρει στα σοβαρά την πιθανότητα ενός κόσμου πέρα από την ύλη.
Απόπειρες για τέτοια πειράματα έχουν γίνει. Οι επιστήμονες έχουν εξετάσει εμπειρικά την αποτελεσματικότητα της μεσολαβητικής προσευχής – της προσευχής που λέγεται προς όφελος άλλων. Οι μελέτες αυτές, θεωρητικά, θα μπορούσαν να έχουν αποδείξει επιστημονικά ότι υπάρχει κάποιος θεός. Αν είχαν διαπιστώσει σαφώς, σε μια διπλά τυφλή και ελεγχόμενη για το φαινόμενο placebo δοκιμή, ότι οι μεσολαβητικές προσευχές γιατρεύουν τον άρρωστο, θα ήταν δύσκολο να βρεθεί μια φυσική εξήγηση. Δεν το διεπίστωσαν όμως.
Παρόμοιες δοκιμές έχουν γίνει σε επιθανάτιες εμπειρίες. Ορισμένοι άνθρωποι, οι οποίοι είχαν μια επιθανάτια εμπειρία κατά τη διάρκεια κάποιας χειρουργικής επέμβασης, έχουν αναφέρει ότι ίπταντο επάνω από το χειρουργικό τραπέζι παρακολουθώντας όλα όσα γίνονταν κάτω. Το αν αυτό είναι μια πραγματική εμπειρία ή μια παραίσθηση μπορεί να εξεταστεί εύκολα τοποθετώντας ένα μυστικό μήνυμα σε ένα ράφι που βρίσκεται ψηλά και δεν μπορούν να το δουν ο ασθενής και το προσωπικό του νοσοκομείου. Αυτό έχει δοκιμαστεί και κανείς απ’ όσους έχουν αναφέρει μια επιθανάτια εμπειρία δεν έχει διαβάσει το μήνυμα.
Σύμπαν και ψυχή
Ακριβώς όπως η επιστήμη μπορεί να σχεδιάσει πειράματα για να ελέγξει την ύπαρξη του Θεού, μπορεί επίσης να αναζητήσει αποδείξεις εναντίον της ύπαρξης του Θεού στον κόσμο γύρω μας. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν μιλάμε εναντίον της ύπαρξης οποιουδήποτε θεού ή κάθε έννοιας θεού που θα μπορούσε να υπάρχει. Για παράδειγμα, ένας θεός ο οποίος δημιουργεί το Σύμπαν και μετά το αφήνει να λειτουργεί από μόνο του θα ήταν πολύ δύσκολο να καταρριφθεί. Κανείς όμως δεν λατρεύει έναν θεό ο οποίος δεν κάνει τίποτε.
Σχεδιασμός και βιολογία
Αν ο Θεός είναι ο ευφυής σχεδιαστής της ζωής στη Γη, τότε θα έπρεπε να βρούμε ενδείξεις γι’ αυτή την ευφυΐα σε παρατηρήσεις της δομής της ζωής. Δεν βρίσκουμε. Το κίνημα του Ευφυούς Σχεδιασμού απέτυχε στην προσπάθειά του να αποδείξει ότι η πολυπλοκότητα που συναντάμε σε ορισμένα βιολογικά συστήματα δεν επιδέχεται απλούστευση και δεν μπορεί να ερμηνευθεί με την εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου. Η ζωή στη Γη φαίνεται ακριβώς όπως θα έπρεπε να φαίνεται αν είχε προκύψει από τη φυσική επιλογή.
Οι περισσότερες θρησκείες υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι έχουν άυλες ψυχές οι οποίες ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό τις νοητικές διεργασίες μας. Αν αυτό ίσχυε, θα έπρεπε να μπορούμε να παρατηρήσουμε νοητικά παραγόμενα φαινόμενα τα οποία δεν εξαρτώνται από τη χημεία του εγκεφάλου. Δεν παρατηρούμε όμως.
Πίστη και συμπεριφορά
Αν ο Θεός είναι η πηγή της ηθικής, τότε θα έπρεπε να βρίσκουμε ενδείξεις για μια υπερφυσική προέλευση στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Δεν βρίσκουμε όμως. Οι άνθρωποι της πίστης δεν συμπεριφέρονται σε γενικές γραμμές καλύτερα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συμπεριφέρονται χειρότερα από τους ανθρώπους που δεν έχουν πίστη. Η Ιστορία δείχνει ότι οι ηθικές επιταγές με τις οποίες ζούμε οι περισσότεροι δεν γεννήθηκαν με τις μονοθεϊστικές θρησκείες, όπως οι υπέρμαχοι αυτών των θρησκειών θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε. Αντιθέτως, η ηθική συμπεριφορά φαίνεται να έχει εξελιχθεί κοινωνικά.
Επίσης, αν ο Θεός απαντά στις προσευχές θα έπρεπε να δούμε θαυματουργά αποτελέσματα στην προσευχή. Με τα εκατομμύρια προσευχών που έχουν ειπωθεί καθημερινά επί χιλιάδες χρόνια, θα περιμέναμε κάποια από αυτές να είχε απαντηθεί ως τώρα με έναν επαληθεύσιμο τρόπο. Δεν έχει γίνει όμως κάτι τέτοιο.
Αν ο Θεός έχει αποκαλύψει αλήθειες στην ανθρωπότητα, τότε οι αλήθειες αυτές θα έπρεπε να είναι εξετάσιμες. Ανά τις χιλιετίες πολλοί άνθρωποι έχουν αναφέρει θρησκευτικές ή μυστικές εμπειρίες στις οποίες επικοινώνησαν με τον Θεό ή με κάποιον άλλον. Ως τώρα θα έπρεπε να είχαμε δει κάποια ένδειξη που να το επιβεβαιώνει, όπως ένα επαληθεύσιμο γεγονός το οποίο δεν θα μπορούσε να «βγει» από το μυαλό κάποιου παρά μόνον αν του είχε αποκαλυφθεί. Δεν έχουμε δει όμως.
Είναι το Σύμπαν στα μέτρα μας;
Αν ο Θεός είναι ο δημιουργός του Σύμπαντος, τότε θα έπρεπε να βρίσκουμε στοιχεία γι’ αυτό στην Αστρονομία και στη Φυσική. Δεν βρίσκουμε όμως. Η γέννηση του Σύμπαντός μας δεν χρειάστηκε θαύματα. Επιπλέον, η σύγχρονη Κοσμολογία προτείνει ένα αέναο «πολυσύμπαν» μέσα στο οποίο πολλά άλλα σύμπαντα έρχονται και φεύγουν.
Αν οι άνθρωποι είναι ένα ξεχωριστό δημιούργημα του Θεού, τότε το Σύμπαν θα έπρεπε να είναι φιλόξενο για την ανθρώπινη ζωή. Δεν είναι όμως. Οι υπέρμαχοι του Θεού υποστηρίζουν ότι οι παράμετροι του Σύμπαντος είναι συντονισμένες για την ανθρώπινη ζωή. Δεν είναι όμως. Το Σύμπαν δεν είναι συντονισμένο για εμάς. Εμείς είμαστε συντονισμένοι στο Σύμπαν. Αφού εξετάσαμε όλα τα στοιχεία, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το Σύμπαν και η ζωή φαίνονται ακριβώς όπως θα περιμέναμε να φαίνονται αν δεν υπήρχε Θεός.
Τέλος, θα ήθελα να σχολιάσω την αφροσύνη της πίστης. Οταν η πίστη επικρατεί έναντι των γεγονότων, η μαγική σκέψη ριζώνει βαθιά και στρεβλώνει όλους τους τομείς της ζωής. Παράγει ένα νοητικό πλαίσιο στο οποίο οι έννοιες διατυπώνονται με βαθύ πάθος αλλά χωρίς την παραμικρή προσοχή στα στοιχεία. Πουθενά αυτό δεν είναι περισσότερο εμφανές απ’ ό,τι σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου χριστιανοί οι οποίοι επιζητούν να μετατρέψουν το κράτος σε θεοκρατία κυριαρχούν στο Ρεπουμπλικανικό Κόμμα. Η τυφλή πίστη δεν είναι τρόπος για να κυβερνά κάποιος έναν κόσμο.

Ο κ. Βίκτορ Σένγκερ είναι επίτιμος καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Χαβάης και συνεργαζόμενος καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο στο Μπόλντερ.
Enhanced by Zemanta

ΤΟ ΒΗΜΑ - Προγραμματισμένοι για τον Θεό - science

Τελικά ο θρησκευτισμός παράγεται από την ανάγκη της κατανόησης του εαυτού μέσα στο κοινωνικό σύνολο, αλλά με άπονο τρόπο της "εξήγησης" των φαινομένων, έχοντας καταλάβει ότι η Αληθινή Κατανόηση χρειάζεται ¨Εργο και χρόνο.

Στο θρησκευτισμό , οι πιστοί περιμένουν αποτελέσματα από το παρακαλητό σε μια φανταστική υπεράνθρωπη ύπαρξη που θα "σκουπίζει" ακόμα και ... ότι αυτοί οι πιστοί δε θέλουν να ...

Αντικαθιστούν την προσπαθεια και τη  μελέτη με την προσευχή και την ενδοδιαλεκτική

Ακολουθεί μια ανάρτηση από το Βήμα:


ΤΟ ΒΗΜΑ - Προγραμματισμένοι για τον Θεό - science


Προγραμματισμένοι για τον Θεό
Αναζητούμε παντού έναν σκοπό και διαρκώς προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε τις προθέσεις των άλλων
Προγραμματισμένοι για τον Θεό
Παιδιά βουδιστές μοναχοί στο Μποπάλ της Ινδίας. Η ανάγκη των παιδιών για ερμηνεία, έστω και αυθαίρετη, του γύρω τους κόσμου τα προδιαθέτει για τη θρησκευτική πίστη
2
εκτύπωση  

Στα πέντε του ο Βόλφ­γκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ έπαιζε πιάνο και είχε αρχίσει να συνθέτει τη δική του μουσική. Ο Μότσαρτ ήταν «γεννημένος μουσικός», είχε ισχυρά φυσικά ταλέντα και δεν του χρειάστηκε παρά μόνο λίγη επαφή με τη μουσική για να αποκτήσει ευχέρεια σε αυτήν.
Λίγοι από εμάς είναι τόσο τυχεροί. Η μουσική συνήθως πρέπει να «περάσει» μέσα μας μέσω της διδασκαλίας, της επανάληψης και της εξάσκησης. Αλλους τομείς ωστόσο, όπως τη γλώσσα ή το περπάτημα, τους κατέχουμε όλοι από φυσικού μας – είμαστε όλοι «γεννημένοι ομιλητές» και «γεννημένοι περιπατητές».
Τι γίνεται όμως με τη θρησκεία; Είναι σαν τη μουσική ή σαν τη γλώσσα;
Βασιζόμενος σε μελέτες της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, της Ανθρωπολογίας και ιδιαίτερα της Γνωσιακής Επιστήμης της Θρησκείας, υποστηρίζω ότι η θρησκεία μάς έρχεται σχεδόν εξίσου φυσικά όσο η γλώσσα. Η τεράστια πλειονότητα των ανθρώπων είναι «γεννημένοι πιστοί», έχουν μια φυσική ροπή να βρίσκουν τους θρησκευτικούς ισχυρισμούς και τις θρησκευτικές ερμηνείες γοητευτικές και εύληπτες, όπως και να αποκτούν ευχέρεια στο να τις χρησιμοποιούν. Αυτή η έλξη προς τη θρησκεία αποτελεί ένα εξελικτικό υποπροϊόν του γνωσιακού εξοπλισμού μας και, παρ’ ότι δεν μας λέει τίποτε για την αλήθεια ή μη των θρησκευτικών ισχυρισμών, μας βοηθάει να δούμε τη θρησκεία υπό μια ενδιαφέρουσα νέα οπτική γωνία.
Με το που γεννιούνται, τα μωρά αρχίζουν να προσπαθούν να καταλάβουν τον κόσμο γύρω τους. Κατά τη διαδικασία αυτή το μυαλό τους εμφανίζει συγκεκριμένες τάσεις. Από τη γέννησή τους τα παιδιά δείχνουν ορισμένες προδιαθέσεις ως προς το τι κερδίζει την προσοχή τους και το τι έχουν την τάση να σκεφτούν.

Φυσικά αντικείμενα και «παράγοντες»
Μια από τις σημαντικότερες είναι ότι αναγνωρίζουν τη διαφορά ανάμεσα στα απλά φυσικά αντικείμενα και στους «παράγοντες» – οι οποίοι μπορούν να επιδράσουν στο περιβάλλον τους. Τα μωρά ξέρουν ότι τα μπαλάκια και τα βιβλία θα πρέπει να τα αγγίξει κάποιος για να κινηθούν ενώ οι παράγοντες όπως οι άνθρωποι και τα ζώα μπορούν να κινηθούν από μόνοι τους.
Εξαιτίας της εξαιρετικά κοινωνικής φύσης μας δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στους παράγοντες. Μας προσελκύουν έντονα οι ερμηνείες γεγονότων με όρους που αφορούν τις ενέργειες παραγόντων – ιδιαίτερα όταν αυτά δεν εξηγούνται εύκολα με τους όρους της απλής νομοτέλειας.
Για παράδειγμα, ο Φιλίπ Ροσά και οι συνάδελφοί του στο Πανεπιστήμιο Εμορι στην Ατλάντα της Τζόρτζια διεξήγαγαν μια σειρά πειραμάτων τα οποία δείχνουν ότι στον πρώτο χρόνο της ζωής τους τα παιδιά ξεχωρίζουν την κίνηση των απλών αντικειμένων από την κίνηση των παραγόντων ακόμη και αν τα εν λόγω αντικείμενα και οι παράγοντες είναι μόνο γραφικά του υπολογιστή με τη μορφή χρωματιστών δίσκων. Σε ηλικία εννέα μηνών τα μωρά έδειξαν ότι δεν ήταν απλώς ευαίσθητα στη νομοτελειακή σχέση μεταξύ δύο δίσκων που φαίνονταν να κυνηγούν ο ένας τον άλλον, αλλά και ότι μπορούσαν να ξεχωρίσουν ποιος κυνηγούσε ποιον. Τα μωρά αρχικά είδαν είτε έναν κόκκινο δίσκο να κυνηγάει έναν μπλε είτε το αντίστροφο, ώσπου συνήθισαν – με άλλα λόγια, βαρέθηκαν. Τότε οι ερευνητές αντέστρεψαν το κυνηγητό. Τα μωρά παρατήρησαν τη διαφορά και άρχισαν να παρακολουθούν ξανά.
Πολλά από αυτά τα πειράματα χρησιμοποίησαν δίσκους οι οποίοι δεν έμοιαζαν καθόλου με ανθρώπους ή ζώα. Τα μωρά δεν έχουν ανάγκη από την εικόνα ενός προσώπου ή ζώου για να θέσουν σε λειτουργία τη συλλογιστική τους περί της επενέργειας ενός παράγοντα – κάτι το οποίο έχει σημασία αν πρόκειται να εφαρμόσουν αυτή τη συλλογιστική των παραγόντων σε αόρατους θεούς.
Τα μωρά φαίνονται επίσης ευαίσθητα απέναντι σε άλλα δύο σημαντικά χαρακτηριστικά των παραγόντων τα οποία τους επιτρέπουν να κατανοούν τον κόσμο αλλά ταυτόχρονα τα κάνουν δεκτικά απέναντι στους θεούς. Πρώτον, οι παράγοντες ενεργούν για να επιτύχουν στόχους. Δεύτερον, δεν χρειάζεται να είναι ορατοί. Για να λειτουργήσουμε σε κοινωνικές ομάδες, να αποφύγουμε τους θηρευτές και να συλλάβουμε τη λεία μας πρέπει να μπορούμε να σκεφτόμαστε παράγοντες τους οποίους δεν μπορούμε να δούμε.

Γιατί μιλάμε με τον υπολογιστή μας;
Η ευκολία με την οποία οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη βασισμένη σε παράγοντες λογική δεν εξαντλείται με την παιδική ηλικία. Σε ένα πείραμα που έκανα με την Αμάντα Τζόνσον του Κολεγίου Κάλβιν στο Γκραντ Ράπιντς του Μίσιγκαν ζητήσαμε από σπουδαστές κολεγίου να αφηγηθούν τις ενέργειές τους ενώ τοποθετούσαν μεταλλικές μπίλιες επάνω από τρύπες σε έναν πίνακα. Περιοδικά ένας ηλεκτρομαγνήτης έκανε τις μπίλιες να γυρίζουν ανατρέποντας τις προσδοκίες με βάση τους νόμους της Φυσικής. Σχεδόν τα δύο τρίτα των σπουδαστών αναφέρθηκαν αυθόρμητα στις μπίλιες σαν να ήταν παράγοντες, κάνοντας σχόλια όπως«εκείνη δεν ήθελε να σταθεί», «α, κοίτα, εκείνες οι δύο φιλήθηκαν» ή «δεν συνεργάζονται».
Αυτή η συλλογιστική του παράγοντα που πυροδοτείται με το παραμικρό μαζί με μια φυσική τάση να αναζητούμε παράγοντες στον κόσμο γύρω μας αποτελούν ένα μέρος των δομικών στοιχείων της πίστης στους θεούς. Από τη στιγμή που θα συνδυαστούν με κάποιες άλλες γνωσιακές τάσεις, όπως η αναζήτηση σκοπού, κάνουν τα παιδιά εξαιρετικά δεκτικά απέναντι στη θρησκεία.

Ο «σκοπός» της τίγρης

Ο γάμος της Κανά, τοιχογραφία από την Εκκλησία της Αναλήψεως της Μονής Ντετσάνι στο Κοσσυφοπέδιο. Τα θαύματα ταιριάζουν «γάντι» στους μηχανισμούς των γνωσιακών λειτουργιών μας
Η Ντέμπορα Κέλεμεν του Πανεπιστημίου της Βοστώνης έχει δείξει ότι από την παιδική μας ηλικία μάς προσελκύουν οι βασισμένες σε έναν σκοπό ερμηνείες των φυσικών αντικειμένων – από τους πιθήκους και τους ανθρώπους ως τα δέντρα και τα παγόβουνα. Τα τετράχρονα και τα πεντάχρονα παιδιά θεώρησαν πιο λογικό το ότι η τίγρη «φτιάχτηκε για να τρώει και να περπατάει και να τη βλέπουμε στον ζωολογικό κήπο» από το «αν και μπορεί να φάει και να περπατήσει και να τη δούμε στον ζωολογικό κήπο, δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό».
Κατά τον ίδιο τρόπο, όσον αφορά τις υποθέσεις για την προέλευση των φυσικών πραγμάτων τα παιδιά είναι πολύ δεκτικά σε εξηγήσεις οι οποίες σχετίζονται με τον σχεδιασμό ή τον σκοπό. Τους φαίνεται πιο λογικό τα ζώα και τα φυτά να έχουν προκύψει για κάποιον λόγο παρά να έχουν προκύψει χωρίς λόγο. Η Μάργκαρετ Εβανς του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν στο Ανν Αρμπορ διεπίστωσε ότι για τα ζωντανά πλάσματα τα παιδιά κάτω των δέκα ετών προτιμούν τις ερμηνείες που βασίζονται στον δημιουργισμό από εκείνες που βασίζονται στην εξέλιξη – ακόμη και τα παιδιά των οποίων οι γονείς και οι δάσκαλοι υποστηρίζουν την εξελικτική θεωρία. Η κυρία Κέλεμεν έχει επίσης κάνει πειράματα με ενηλίκους τα οποία δείχνουν ότι η προτίμηση αυτή δεν ξεπερνιέται απλώς με την ηλικία αλλά πρέπει να κατασταλεί εξαναγκαστικά μέσω της εκπαίδευσης.
Φαίνεται ότι όλοι μοιραζόμαστε ένα ένστικτο το οποίο υπαγορεύει ότι η τάξη και ο σχεδιασμός που βλέπουμε στον κόσμο γύρω μας απαιτούν έναν παράγοντα για να επιτευχθούν. Ενα πρόσφατο πείραμα από τον Τζορτζ Νιούμαν του Πανεπιστημίου Γέιλ υποστηρίζει αυτή την άποψη. Κορίτσια από δώδεκα ως δεκατριών μηνών είδαν δύο βίντεο με γραφικά: μια μπάλα που έπεφτε επάνω σε μια στοίβα από τούβλα διαλύοντάς τα (όπου ένα εμπόδιο έκρυβε το χτύπημα αυτό καθαυτό) και μια αντίστροφη απεικόνιση στην οποία τα τούβλα ξεκινούσαν από έναν άτακτο σωρό και κατέληγαν σε μια τακτοποιημένη στοίβα. Οι ενήλικοι μπορούσαν αμέσως να δουν κάτι απρόσμενο στο δεύτερο σενάριο: οι μπάλες δεν μπορούν να στοιβάξουν τα τούβλα. Τα μωρά εκπλήσσονταν εξίσου, κοιτούσαν περισσότερο το δεύτερο γραφικό. Αυτό υποδηλώνει ότι στα μωρά προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη μια μπάλα που δημιουργεί τάξη από μια μπάλα που δημιουργεί αταξία.
Ακόμη πιο ενδιαφέρον ήταν ένα δεύτερο πείραμα. Σε αυτό ένα αντικείμενο σε σχήμα μπάλας με πρόσωπο εκινείτο πίσω από το εμπόδιο και φαινόταν είτε να βάζει σε τάξη είτε να διαλύει τα τούβλα. Σε αυτή την περίπτωση καμία απεικόνιση δεν προκάλεσε στα μωρά μεγαλύτερη έκπληξη από την άλλη.
Η πιο ξεκάθαρη εξήγηση είναι ότι τα μωρά έχουν τα ίδια ένστικτα με τους μεγάλους: οι άνθρωποι, τα ζώα, οι θεοί ή οι άλλοι παράγοντες μπορούν να δημιουργήσουν τάξη ή αταξία, όμως οι μη παράγοντες, όπως οι καταιγίδες ή οι μπάλες που κυλάνε, μπορούν να δημιουργήσουν μόνο αταξία.

Τορτίγιας και σορτσάκια
Φυσικά οι θεοί δεν δημιουργούν μόνο ή βάζουν τάξη στον φυσικό κόσμο, διαθέτουν επίσης υπερδυνάμεις: υπεργνώση, υπεραντίληψη και αθανασία. Μήπως αυτές οι ιδιότητες των θεών – επειδή διαφέρουν και είναι ανώτερες από τις ικανότητες των ανθρώπων – είναι δύσκολο να υιοθετηθούν από τα παιδιά;
Οπως φαίνεται, συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Σε μια σειρά μελετών άλλων ερευνητών τα παιδιά φαίνεται να θεωρούν ότι όλοι οι παράγοντες έχουν υπεργνώση, υπεραντίληψη και αθανασία, μέχρις ότου διδαχθούν το αντίθετο.
Για παράδειγμα, σε μια μελέτη που έγινε στο Μεξικό με επικεφαλής τη Νίκολα Νάιτ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης οι ερευνητές έδειξαν σε παιδιά των Μάγιας ηλικίας από τεσσάρων ως επτά ετών μια γαβάθα από νεροκολοκύθα στην οποία συνήθως βάζουν τορτίγιας. Εχοντας το άνοιγμά της σκεπασμένο, ρωτούσαν τα παιδιά τι είχε μέσα. Αφού αυτά απαντούσαν «τορτίγιας», τους έδειχναν – προς έκπληξή τους – ότι τελικά περιείχε σορτσάκια. Οι ερευνητές στη συνέχεια κάλυπταν ξανά το άνοιγμα και ρωτούσαν αν διάφοροι παράγοντες θα μπορούσαν να ξέρουν τι είχε μέσα. Στους παράγοντες περιλαμβάνονταν ο θεός της καθολικής θρησκείας, ο θεός ήλιος των Μάγιας, τα πνεύματα του δάσους, ένα είδος μπαμπούλα ονόματι Τσιτσί και ένας άνθρωπος. Στην κουλτούρα των Μάγιας ο θεός των Καθολικών βλέπει τα πάντα και γνωρίζει τα πάντα, ο θεός ήλιος γνωρίζει όλα όσα συμβαίνουν υπό τον ήλιο, η γνώση των πνευμάτων του δάσους περιορίζεται στο δάσος, ενώ ο Τσιτσί είναι απλώς ένας μπελάς.
Τα μικρότερα παιδιά απάντησαν ότι όλοι οι παράγοντες θα ήξεραν τι είχε μέσα η γαβάθα. Στην ηλικία των επτά η πλειονότητα πίστευε ότι ο θεός των Καθολικών θα ήξερε ότι η γαβάθα είχε μέσα σορτσάκια αλλά ο άνθρωπος θα νόμιζε ότι είχε τορτίγιας. Είχαν επίσης αίσθηση των διαφορετικών αποχρώσεων στο επίπεδο γνώσης των άλλων υπερφυσικών παραγόντων. Παρόμοιες διαπιστώσεις έχουν γίνει με παιδιά στην Αλβανία, στο Ισραήλ, στη Βρετανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ισως κάνω λάθος, όμως η ερμηνεία μου γι’ αυτά τα ευρήματα είναι ότι τα μικρά παιδιά βρίσκουν ευκολότερο να θεωρήσουν ότι οι άλλοι ξέρουν, αισθάνονται και θυμούνται τα πάντα από το να σκεφτούν επακριβώς ποιος ξέρει, αισθάνεται και θυμάται τι. Η «αυτόματη προεπιλογή» τους είναι να πιστεύουν στις υπερδυνάμεις μέχρις ότου η διδασκαλία ή η εμπειρία τους τούς πει κάτι διαφορετικό.
Αυτό το συμπέρασμα σχετίζεται με την ανάπτυξη μιας ικανότητας η οποία ονομάζεται «θεωρία του νου» και αφορά το πώς κατανοούμε τις σκέψεις, την αντίληψη, τις επιθυμίες και τα αισθήματα των άλλων. Η θεωρία του νου είναι σημαντική για να λειτουργήσουμε κοινωνικά, αλλά αργεί να αναπτυχθεί. Ορισμένα τρίχρονα και πολλά τετράχρονα απλώς θεωρούν ότι οι άλλοι έχουν πλήρη, ακριβή γνώση του κόσμου.
Ενα παρόμοιο μοτίβο παρατηρείται με την κατανόηση των παιδιών για το αναπόφευκτο του θανάτου. Μελέτες από τη συνεργάτιδά μου Εμιλι Μπέρντετ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης υποδηλώνουν ότι η «προεπιλεγμένη» εικασία είναι ότι οι άλλοι είναι αθάνατοι.

Τα παιδιά πιστεύουν χωρίς κατήχηση
Η διαπίστωση ότι τα παιδιά των Μάγιας θεωρούσαν ότι όλοι οι θεοί θα ήξεραν τι ήταν μέσα στη γαβάθα είναι σημαντική για έναν ακόμη λόγο: δεν μπορεί να αποδοθεί στην απλή κατήχηση. Ο,τι και αν λένε κάποιοι, τα παιδιά δεν χρειάζεται να κατηχηθούν για να πιστέψουν στον Θεό. Εκ φύσεως κατατείνουν προς αυτή την ιδέα.
Ο ισχυρισμός μου είναι ότι αυτά τα ποικίλα χαρακτηριστικά του αναπτυσσόμενου μυαλού – μια έλξη προς τις βασιζόμενες σε παράγοντες εξηγήσεις, μια τάση ερμηνείας του φυσικού κόσμου μέσω του σχεδιασμού και του σκοπού, μια υπόθεση ότι οι άλλοι έχουν υπερδυνάμεις – καθιστά τα παιδιά εκ φύσεως δεκτικά στην ιδέα ότι ίσως υπάρχει ένας ή περισσότεροι θεοί, μια ιδέα που τα βοηθάει να ερμηνεύσουν τον κόσμο γύρω τους.
Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι αυτή η αντίληψη της θρησκείας ξεφεύγει από τις θεολογικές πεποιθήσεις. Τα παιδιά είναι γεννημένοι πιστοί όχι του χριστιανισμού, του Ισλάμ ή οποιασδήποτε άλλης θεολογίας, αλλά αυτού που αποκαλώ «φυσική θρησκεία». Εχουν ισχυρές φυσικές τάσεις προς τη θρησκεία, αλλά οι τάσεις αυτές δεν τα προωθούν αναπόφευκτα προς κάποια θρησκευτική πίστη.
Αντίθετα, ο τρόπος με τον οποίο το μυαλό μας λύνει τα προβλήματα παράγει έναν εννοιολογικό χώρο ο οποίος έχει το σχήμα του Θεού και περιμένει να γεμίσει από τις λεπτομέρειες του πολιτισμού στον οποίο γεννιόμαστε.

Ο κ. Τζάστιν Λ. Μπάρετ είναι διευθυντής του Κέντρου Ανθρώπινης ΑνάπτυξηςThrive στο Θεολογικό Σεμινάριο Φούλερ στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας.

Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012

Ο Επίκουρος είπε την αλήθεια για τον κάθε θεό

Διαβάστε ΤΟ ΧΩΝΙ, κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα

Διαβάστε ΤΟ ΧΩΝΙ, κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα

Sure You Want to Press this Button?

TNT's US logo
TNT's US logo (Photo credit: Wikipedia)
A belgium TV channel offers pedestrians the opportunity to press a button to add drama to their daily routine... En Belgique, un bouton est innocemment placé au milieu d'une petite place et certains curieux ont été tenté d'appuyer dessus... Le résultat ? Un déchainement d’événements dramatiques et catastrophiques vont se produire, sous les yeux hagards des riverains. Une belle mise en scène orchestrée par la chaine TNT de Telenet.

Λιαντίνης - Η πιο ωραία παγκόσμια Ελληνική λέξη.

Μαντέψτε την ...

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ των Ναζι και των Γερμανοτσολιάδων δοσίλογων

ΧΟΡΗΓΟΙ:
http://stapountzis.car.gr/bikes/

http://www.sourlis.gr/

https://www.facebook.com/pages/Fortezza-Club/171075536306167

http://www.acharnesdelivery.gr/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2...


- PIZZA & SPAGHETTI - ΙΩΝΕΣ

ΣΤΗΝ κ' (20η) ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ :Η ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ, ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΟΠΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΤΟΧΗΣ ,
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ «FOCUS», ΤΟ ΤΑΡΙΧΕΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝΟΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΝΑΟ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ).

«ΑΓΑΠΗΤΕΣ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ, ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΕΜΠΤΗ , ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ..ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ.
ΤΡΕΧΟΥΝΕ ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΟΙ, ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ...Ω ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ !!!!!».

ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΖΗΝΙΑ (ΠΕΜΠΤΗ) ΤΗΝ 8η ΜΑΡΤΙΟΥ 2012 ΣΤΙΣ 12:00ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΔΥΟ ΩΡΩΝ,

ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΕ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΠΟΥ ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΪΚΟΥ ΚΡΑΤΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ Ο ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ,ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΟΤΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΙΧΩΡ , ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΞΗΣ.
ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΚΟΣΤΗ κ΄ (20η).

ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ :

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΥΧΤΟΦΥΛΑΚΑΣ.

ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΚΑΛΕΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΗΓΕΤΙΚΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΑΓΚΑΚΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ:


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΠΟΔΙΝΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΜΗ ΚΑΛΑ ΕΞΗΓΗΜΕΝΩΝ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΛΗΜΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ, ΠΑΝΕΠ. Manchester, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΛΟΓΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ,

Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΝΗΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ .





Ντοκουμέντο για τα αρχαία που άρπαξαν οι ναζί

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Use Your Brain

Use Your Brain

I've seen this with the letters out of order, 
but this is the first time I've seen it with numbers.
Good example of a Brain Study:
If you can read this you have a strong mind:

7H15 M3554G3
53RV35 7O PR0V3
H0W 0UR M1ND5 C4N
D0 4M4Z1NG 7H1NG5!
1MPR3551V3 7H1NG5!
1N 7H3 B3G1NN1NG
17 WA5 H4RD BU7
N0W, 0N 7H15 LIN3
Y0UR M1ND 1S
R34D1NG 17
4U70M471C4LLY
W17H0U7 3V3N
7H1NK1NG 4B0U7 17.
B3 PROUD! 0NLY
C3R741N P30PL3 C4N
R3AD 7H15.
PL3453 F0RW4RD 1F
U C4N R34D 7H15.

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ Η ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

The island of Spinalonga (official name: Kalid...
The island of Spinalonga (official name: Kalidon) is located at the eastern section of Crete, near the town of Elounda. The name of the island, Spinalonga, is Venetian, meaning "long thorn", and has roots in the period of Venetian occupation. This location is also the setting for Victoria Hislop's bestselling novel The Island and Werner Herzog's experimental short film Last Words. (Photo credit: Wikipedia)
Από τους πρώτους ανθρώπινους οικισμούς που βασίστηκαν σε μόνιμες πηγές τροφής (αγροτική παραγωγή) , ο εορτασμός και η ανάγκη έκφρασης της δύναμης του γεγονότος, έκανε τους ανθρώπους να δημιουργούν μνημεία προς ενθύμηση του τόπου και του γεγονότος. Ένα από τα πιο αρχαία τοιούτα μνημεία βρίσκεται στη περιοχή της αφρικανικής πεδιάδος που ο σίτος από εύθραυστος έγινε συνδεδεμένος στο στάχυ του άρα συλλέξιμος και καλιεργήσιμος.

το θαυμαστό του γεγονότος προσωποιήθηκε και θεοποιήθηκε. Η μόνιμη τροφή έκανε τους ανθρώπους να "γεννησουν" θεούς.

Μέχρι τότε οι θεοί τους ήταν οι πρόγονοι πατριάρχες και μητριάρχες που φρόντιζαν, εκπαίδευαν και προστάτευαν τους απογόνους τους.

Έτσι οι γηγενείς θεοί ήταν οι δεύτερης γενιάς θαυμαστοί, μετά από τους προγόνους.

Όταν οι οικογενειακοί οικισμοί μεγάλωσαν αρκετά και οι τέχνες των μελών των κοινωνιών διευρύνθηκαν, νέες θαυμαστές έννοιες θεοποιήθηκαν και προσωποποιήθηκαν από διάφορους ανθρώπους και τις οικογένειές τους.

Οι Ελληνικές Πόλεις Κράτη , είχαν γενεαλογική , οικογενειακή και θρησκευτική συνοχή, αλλά δεν ξεχνούσαν ότι αν και ήταν διηρημένοι σε κρατικές οντότητες διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, όλοι τους ήταν συγγενείς Έλληνες από τις ίδιες πατρογονικές ἤ μητρογονικές ρίζες , δόξαζαν με τον ίδιο τρόπο κατανόησης τα θαυμάσια του κόσμου τους , ότι τους προξενούσε δέος και βιοποριστική ικανότητα ώς Δεότητες (Θεότητες) και από το πλήθος των εννοιών που προξενούν δέος, έχουμε την πολυδεϊστική έννοια της φυσικής θρησκείας , όπου κάθε ενήλιξ είναι ϳερός (ιερέας) των τυπικών τελετουργικών ηθών.

Όταν άρχισαν να εμφανίζονται οι πολέμαρχοι που αναζητούσαν τον έλεγχο πολλών λαών, μεγάλων εκτάσεων και διαφορετικών πολιτισμικών ενοτήτων, που είχαν απορρίψει την έννοια πολιτειακών και κοινοπολιτειακών θεσμών ως μεθόδους κυβέρνησης και αναζήτησαν αυταρχικά την επιβολή της επιιθυμίας τους σε πολλούς λαούς, είδαν ότι οι στρατιωτικές κτήσεις αλλάζουν εύκολα χέρια αφού το κόστος και η αδιαφορία για τους ίδιους σκοπούς τους δεν είναι το όνειρο και των κατακτημένων λαών, κατανόησαν ότι νέες "κοινές / καινές" ιδέες θα έπρεπε να είναι μέρος του πολέμου κατάκτησης των λαών.

Από αυτή την ιδέα , γεννήθηκαν οι αυτοκρατορικές θρησκείες, που ως εχθρό τους έχουν τη πολυπολιτισμικότητα και την κατά γένος / τόπο θρησκεύματα. Έτσι άρχισαν οι επιβουλές στις πολιτισμικές και θρησκειολογικές συνήθειες , επιβάλλοντας καινές θεσμοθετήσεις και τελετουργίες που όλες έχουν ως κύριο θέμα αναφοράς τον Αυτοκράτορα ως νέο θεό ή ανώτατο αντιπρόσωπο το Μοναδικού Ανώτατου Θεού.

Αυτή είναι η δικαιολόγηση της ύπαρξης των μονοθεϊστικών θρησκευμάτων στη Γη από ανατολή μέχρι και δύση. Οι αυτοκρατορικές εξουσίες είναι ανίκανες να έρθουν κοντά σε κάθε διαφορετικό λαό που επιβάλλουν την επικυριαρχία τους και έτσι εκτός από ένα βαριά κοστολογημένο στρατό με όπλα, χρειάζονται και ένα μεγάλο στρατό από ελεγκτές νοητικής κυκλοφορίας που θα επιβλέπουν την "ορθή δόξα" των υπηκόων. Κάθε μή ορθόδοξος σημειώνεται και παραπέμπεται για "συνετισμό" ή "κάθαρση" γιατί δεν θέλει ο αυτοκράτορας να διαβρωθεί η ορθοδοξία της γνώμης του και η αυθεντία της θεϊκής του εξουσίας. Ονομάζεται Ανορθόδοξος, Αιρετικός και Κολασμένος !  Ποιός;  Ο κάθε ελέυθερα σκεπτόμενος Άνθρωπος. Είναι επικίνδυνοι οι ικανώς κριτικά σκεπτόμενοι, είναι εχθροί του δογματισμού / σκοταδισμού. Δεν είναι πρόβατα για άρμεγμα και σφαγή, αλλά "μολυσμένα" με "μεταδοτική νόσο" της ελεὐθερης σκέψης που διαβρώνει τις σαθρές βάσεις του δογματικού αυτοκρατορικού μονοθεϊσμού. (Οι αυτοκράτορες θέλουν να έχουν την αποκλειστικότητα της δόξας και δημοσιότητας)

Ο αυτοκρατορισμός δεν ανήκει στο πολιτικό αίσθημα του Έλληνα. Ο Έλληνας θέλει να είναι πολίτης , υπεύθυνος, δικαστής, βουλευτής, χορηγός,αρωγός και θεριστής των καρπών της Πόλης του. Είναι κοινωνικό ζώο (ζει με κοινές κατανοήσεις και σκοπούς) αλλά και Μονάς παραγωγική τείνοντας να προσφέρει μέρος από τις προσωπικές επιτυχίες στο κοινωνικό σύνολο που του δίνει τη δυνατότητα να επιτύχει.

Ζει ως Άρχων του εαυτού του αλλά και τη Πόλης. Ο Αυτοκρατορισμός του αφαιρεί όλες αυτές τις Ιδανικές Αρετές, άρα κανένας Έλλην στη παιδεία και νοοτροπία δέ δεχεται αυτοκρατορισμούς και τους δογματισμούς που επιβάλλει γαι να αυτοδικαιολογηθεί τιούτου είδος διοικητικό σχήμα.

Το Αυτοκρατορικό σύστημα του Μεγάλου Αλεξάνδρου βασίστηκε στην Αριστοτέλεια Παιδεία του, αναμιγνύοντας τους λαούς και τις παραδόσεις τους ώστε να αποτραπεί ο δογματισμός και να επιτραπεί η σμίξη γνώσεων και παραδόσεων, μειώνοντας τις κοινωνικές διαφοροποιήσεις από το ύψος της διαφοροποίησης και αποξένωσης στο βάθος της αλληλοκατανόησης και συμφιλίωσης των λαών.

Αλλά όλοι οι λαοί δε γεννήθηκαν και ανατράφηκαν ως Κοσμοπολίτες Έλληνες και έτσι το όνειρο του μεγάλου βασιλιά έμεινε ζωντανό μόνο για όσο καιρό και εκείνος ήταν εν ζωή.

Ο χριστιανισμός (ορθοδοξία,καθολικισμός κλπ) , ο μωαθεθανισμός (σουνίτες, σηίτες κλπ) και ο εβραϊσμός (φαρισσαίοι, καραΐτες κλπ) βασίζονται σε αυτοκρατορικές ιδεολογίες κτήσεως και διήκησης του κόσμου όλου. Άρα είναι βασισμένα σε αυτοκρατορικά κόμματα βασιλέων (θεωποιημέων ή θεϊκώς απεσταμένων) και όσοι είναι εκτός των δογματικώς δομημένων κομμάτων είναι εχθρός και άξιος τιμωρίας ως προδότου του θεολογημένου κομματος.

Οι φυσικές θρησκείες δεν έχουν δόγματα, δε χωρίζουν καλούς από κακούς , δικούς μας από αλλότριους, κολασμένους και αγιασμένους. Οι φυσικές  θρησκείες βασίζονται σε τελετουργικές συνήθειες συμβολισμών παρά σε δογματισμούς αποκλεισμών όπως έχουν οι ιμπεριαλιστικές (αυτοκρατορικές) θρησκείες.

Ορθόδοξος είναι αυτός που δεν έχει προσωπική άποψη, σκέψη ή κατανόηση (δείτε το Oxford dictionary)

Τα κενά των μονοθεϊστικών ευρημάτων σκέψης, συμπληρώνονται από τις κατά τόπους νοοτροπίες, φιλοσοφίες και παραδόσεις. Δεν είναι δυνατόν ένα απαράδεκτο σύστημα αυτοκρατορικής δικτατορικής θρηκειολογίας να έχει ικανότητα και καλύψει όλες τις ανθρώπινες σκέψεις , αναζητήσεις και επιθυμίες.

Όλες οι μονοθεϊστικές θρησκείες είναι συνκρητισμός ιδεολογημάτων, σκέψεων, φιλοσοφημάτων, δεισιδαιμονιών και μελοντολογημάτων τρομακτικής κρίσης κατά των "άπιστων".  Τα άδεια σκεύη κρότους μεγάλους κάνουν. Οι άδειες ιδέες  πόλλά τάζουν.

Πτολεμαίος


Enhanced by Zemanta