Μεταφράστε τη σελίδα

Αναζήτηση / Search

Socratic News


Are you interested in Democracy ?

InfoWar / Ὀσο εσύ κοιμάσαι ...

Σάββατο, 30 Οκτωβρίου 2010

Michael Gazzaniga - What We Are - Τί είμαστε!

The coat of arms of the University of Edinburg...Image via Wikipedia
EdinburghUniversity | October 15, 2009
The first in a series of Gifford Lectures by Professor Michael Gazzaniga. Recorded 12 October, 2009 at the Playfair Library Hall, the University of Edinburgh.

What do we need to know about the human brain in order to discuss the weighty questions of free will, mental causation, morals, ethics, and the law?

To understand anything from a biologic perspective we must place this effort in an evolutionary context, consider the nature of the organ that allows us to be asking these questions, and to the extent that we are able, determine how it works.

The fundamental point that emerges out of this analysis is that much complexity is built into the brain and not just passed along as accumulated cultural behavior and knowledge from one generation to the next.

It is this built-in complexity that enables us to discover the keys to how, ultimately, the mind constrains the brain and not the other way around.

We will appreciate that our automatic brains are structured complex systems with particular skill sets and that ultimately our I story—the story of our own personal, phenomenal consciousness—is embodied in the brains network systems and not in outside forces compelling the brain into action.

Η άποψη ενός νευροεπιστήμονα 
 

Ο Μάικλ Γκαζάνιγκα (Michael Gazzaniga) είναι ένας από τους επιφανέστερους Αμερικανούς νευροεπιστήμονες και συγγραφέας πολλών αξιόλογων επιστημονικών βιβλίων (δύο από τα οποία κυκλοφορούν και στα ελληνικά, ενώ το τελευταίο σημαντικό του βιβλίο έχει ήδη μεταφραστεί και θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα από τις εκδόσεις Κάτοπτρο)

Ο Michael Gazzaniga διευθύνει το πρόγραμμα «Νόμος και Νευροεπιστήμες» Τα τελευταία χρόνια διευθύνει το ευρύτερου κοινωνικού ενδιαφέροντος πρόγραμμα «Law and Neurosciences» (Ο Νόμος και οι Νευροεπιστήμες). Πριν από λίγες ημέρες, ο μεγάλος νευροεπιστήμονας έδωσε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην Ιταλίδα δημοσιογράφο Κριστιάνα Πουλτσινέλι («L'Unita», 16-10-2010), μεγάλο μέρος της οποίας και παρουσιάζουμε σήμερα λόγω της συνάφειάς της με το θέμα μας.
***Πώς γεννήθηκε το ερευνητικό πρόγραμμα «Νόμος και Νευροεπιστήμες»;
«Οι Νευροεπιστήμες διαφωτίζουν και αποσαφηνίζουν το πώς ο εγκέφαλος επιδρά πάνω στο νου και στις αντιδράσεις του. Πρόκειται για μια πραγματική γνωστική επανάσταση, η οποία τα τελευταία δέκα χρόνια έχει επεκταθεί στα συναισθήματα και στην κοινωνική συμπεριφορά μας. Εχουμε μάθει πάρα πολλά πράγματα για το πώς ο εγκέφαλός μας αντιλαμβάνεται τα αντικείμενα που τον περιβάλλουν, πώς επικεντρώνει την προσοχή του σε αυτά, πώς συγκροτεί τη γλώσσα, καθώς και για το πώς θέτει στόχους, σχεδιάζει τις ενέργειές μας, διακρίνει αυτούς που επιχειρούν να τον παραπλανήσουν. Τελευταία, μάλιστα, αρχίσαμε να κατανοούμε τον ρόλο του εγκεφάλου στη θρησκεία και την ηθική.
Τα ιδιαίτερα διακριτικά γνωρίσματα του ανθρώπινου είδους γίνονται πλέον κατανοητά με βιολογικούς όρους. Η Δικαιοσύνη, αντίθετα, είναι ένα νομοκεντρικό σύστημα που εξελίσσεται αργά. Περικλείει αιώνες σκέψεων και πεποιθήσεων σχετικά με τον ανθρώπινο νου και τη συμπεριφορά, οι οποίες βασίζονται, ως επί το πλείστον, σε τυχαίες παρατηρήσεις και σε μη επιβεβαιωμένες εικασίες. Στην πλειονότητά τους, οι νόμοι ενσωματώνουν παραδοχές του κοινού νου χωρίς να τις έχουν υποβάλει σε επαρκή πειραματικό έλεγχο. Το ερευνητικό πρόγραμμα "Νόμος και Νευροεπιστήμες» επιχειρεί να φέρει σε διάλογο αυτά τα δύο τόσο διαφορετικά γνωστικά πεδία".
****Είναι σήμερα εφικτό, μέσω των τεχνικών εγκεφαλικής απεικόνισης, να έχουμε πληροφορίες για τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά ενός ατόμου, όπως η προδιάθεσή του στη βίαιη συμπεριφορά;
«Οχι μόνο είναι εφικτό αλλά ήδη συμβαίνει. Η Δικαιοσύνη καταφεύγει συχνά σε επιστημονικές τεχνικές ανάλυσης της συμπεριφοράς για να προβλέψει ενδεχόμενες εκδηλώσεις βίας στο μέλλον. Για παράδειγμα, όταν πρέπει να αποφασίσει αν ένας φυλακισμένος πρέπει να αφεθεί ελεύθερος υπό περιορισμό ή αν κάποιος κατάδικος πρέπει να κρατείται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας. Οι τεχνικές εγκεφαλικής απεικόνισης ενδέχεται να μας προσφέρουν πολύ σύντομα τη δυνατότητα να κάνουμε τέτοιες προβλέψεις με τρόπο πολύ πιο ασφαλή απ' ό,τι είναι σήμερα σε θέση να κάνουν οι γνωματεύσεις των ψυχολόγων».

****Ποια είναι τα υπέρ και τα κατά της ανάλυσης των εγκεφαλικών καταστάσεων για τον καθορισμό της νομικής ευθύνης;
 
«Πιστεύω ότι τα θετικά στοιχεία της επιρροής των Νευροεπιστημών στη Δικαιοσύνη είναι περισσότερα από τα αρνητικά. Το θετικότερο στοιχείο είναι ότι οι Νευροεπιστήμες προσθέτουν ακρίβεια υποβάλλοντας σε εμπειρικό έλεγχο τις παραδοχές που αποτελούν τη βάση κάθε δικαστικής απόφασης. Οι αρνητικές συνέπειες περιγράφονται συχνά ως η απειλή του "Μεγάλου Αδελφού". Εχει το κράτος το δικαίωμα να υποβάλλει προληπτικά τους πολίτες σε εγκεφαλικό σκανάρισμα, ώστε να εντοπίζει εκ των προτέρων τα σημάδια της βίαιης συμπεριφοράς που ενδέχεται να εκδηλωθεί στο μέλλον; Πρέπει να εξαναγκάζεται ένας ύποπτος να υποβάλλεται στη δοκιμασία μιας μηχανής αλήθειας; Το ζήτημα είναι αν η δημόσια ασφάλεια πρέπει να τίθεται υπεράνω του δικαιώματος ενός ατόμου να επιλέγει ελεύθερα αν θα επιτελέσει, πολύ πιθανά στο μέλλον, μια βίαιη πράξη».


Enhanced by Zemanta

Ανακαλύφθηκε «προοδευτικό» γονίδιο που επηρεάζει τις πολιτικές και κοινωνικές πεποιθήσεις των ανθρώπων

Animation of the structure of a section of DNA...Image via Wikipedia
Τελικά επιβεβαιώθηκε η υποψία μου ότι οι κολλημένοι εγκέφαλοι δεν πρόκειται να πάρουν μπρος ποτέ. Είτε είσαι προοδευτικός είτε είσαι δεινόσαυρος φοβιτσιάρης για κάθε αλλαγή, καινοτομία και ελεύθερη σκέψη.
Άρα μη περιμένετε κανέναν θρησκόληπτο να ξεφύγει από τα παραδεδομένα των προγόνων του, παρά μόνο με γονιδιακή ιατρική επέμβαση. Αλλά αυτή είναι πολύ προχωρημένη μέθοδος, και πέρα από τα όρια της παραδοσιακής ζωής τους, άρα και αυτή η μέθοδος απορρίπτεται.

Η φράση "περαστικά σας" δεν είναι αρκετή, αφού όσο οι "κολλημένοι" τεκνοποιούν, αναπαράγουν την "δεινοσαυρική" κάστα ανθρώπων, μέχρι που ένας νέος παγετώνας κατά της θρησκοληπτικής σκέψης στην πολιτική, τους εξαλείψει.

Το μόνο αγαθό που προκύπτει από την ανοικτή παιδεία, είναι η ανάπτυξη της προοδευτικότητας στους ήδη προοδευτικούς ανθρώπους.

Δε θέλω να δείξω ρατσισμό εναντίον κανενός ή υπέρ κάποιου, αλλά θα πρέπει να αρχίσουμε να κατανοούμε γιατί κάποια πράγματα δεν αλλάζουν τόσο συχνά όσο οι πρόοδος της κοινωνίας επιτρέπει.

Δείτε και το σχετικό άρθρο.
 
 
Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν για πρώτη φορά ένα γονίδιο, το οποίο, όπως ισχυρίζονται, ωθεί τους ανθρώπους που το διαθέτουν, να έχουν προοδευτικές πολιτικές πεποιθήσεις και γενικότερα πιο «ανοιχτόμυαλες» κοινωνικές απόψεις, αποφεύγοντας τις συντηρητικές αντιλήψεις, ανεξάρτητα από την ανατροφή που έχουν δεχτεί στο περιβάλλον που μεγάλωσαν και από την εκπαίδευσή τους. Για να δράσει όμως το γονίδιο, πρέπει παράλληλα οι άνθρωποι να έχουν από μικροί ένα ευρύ δίκτυο κοινωνικών επαφών, ώστε να υπάρχει για χρόνια μια γόνιμη αλληλεπίδραση ανάμεσα στον βιολογικό και τον κοινωνικό παράγοντα. Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο και του Χάρβαρντ, υπό τον καθηγητή πολιτικών επιστημών και ιατρικής γενετικής Τζέημς Φάουλερ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό για θέματα πολιτικής “Journal of Politics”, σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν», «Ντέιλι Μέιλ» και «Τέλεγκραφ», ανέλυσαν το DNA 2.000 ανθρώπων. Βρήκαν ότι όσοι διαθέτουν το γονίδιο DRD4, τείνουν ως ενήλικοι να υιοθετούν πολιτικές και κοινωνικές απόψεις που είναι καινοτόμες και αντισυμβατικές (π.χ. να αγοράζουν πρώτοι ένα υβριδικό αυτοκίνητο ή να υιοθετούν την ανακύκλωση), πράγμα που έχει αντίκρισμα και στην κάλπη, όταν φτάνει η στιγμή να ψηφίσουν, προτιμώντας έτσι κόμματα και υποψήφιους αριστερότερα του κέντρου. Μερικοί άνθρωποι, κατά τους ερευνητές, έχουν μια εγγενή «προκατάληψη» ενάντια στις κατεστημένες και παραδοσιακές αντιλήψεις και προτιμούν τις ανανεωτικές απόψεις. Η επίδραση του γονιδίου γίνεται μέσω της λειτουργίας μιας χημικής ουσίας (ενός νευροδιαβιβαστή) στον εγκέφαλο, που καθορίζει το επίπεδο της ντοπαμίνης (σχετίζεται με το «κέντρο ανταμοιβής» του εγκεφάλου) και επηρεάζει τη συναισθηματική λειτουργία και τον χαρακτήρα του ατόμου. Έτσι, από νεαρή ηλικία οι άνθρωποι με αυτό το γονίδιο, ενστικτωδώς ωθούνται να κάνουν παρέες με άτομα, τα οποία έχουν αντισυμβατικές τάσεις και δραστηριότητες. Η ηλικία, η εθνικότητα, το φύλο ή το πολιτιστικό υπόβαθρο δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του συγκεκριμένου γονιδίου-νευροδιαβιβαστή. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι πολιτικές πεποιθήσεις δεν βασίζονται αποκλειστικά στο κοινωνικό περιβάλλον που μεγαλώνουν οι άνθρωποι», τόνισε ο Φάουλερ. Ο αμερικανός επιστήμων (στενός συνεργάτης του ελληνο-αμερικανού επιστήμονα Νίκολας Χρηστάκη, με τον οποίο έχουν συγγράψει το μπεστ-σέλερ «Συνδεδεμένοι») επεσήμανε ότι η γενετική προδιάθεση παίζει το δικό της ρόλο, πράγμα που ισχύει ιδιαίτερα αν κάποιος που έχει το γονίδιο, παράλληλα είχε πολλούς φίλους στην εφηβεία του, καθώς τότε τείνει να διαμορφώσει πιο προοδευτικές απόψεις μετά την ενηλικίωσή του. Όπως είπε, το γονίδιο αυτό «ανοίγει» ευκολότερα τους ανθρώπους στις απόψεις των άλλων και έτσι τους κάνει πιο ανεκτικούς και λιγότερο «κλειστούς» στις αντιλήψεις τους, στο στιλ ζωής τους γενικότερα και στο πολιτικό πεδίο ειδικότερα. Ο Φάουλερ τόνισε ότι πρέπει πάντως να γίνουν και άλλες μελέτες πριν επιβεβαιωθεί η δράση του «προοδευτικού» γονιδίου. Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε τη γενικότερη ανάγκη να πραγματοποιηθούν στο μέλλον περισσότερες έρευνες πάνω στην αλληλεξάρτηση της βιολογίας και του περιβάλλοντος. Π.Δρακόπουλος
Enhanced by Zemanta

Άνθρωπος => Φιλόσοφος => Σοφός => Ήρωας => Δαίμων => Ημίθεος => Θεός.

Κατά την Ελληνική Παράδοση η πνευματική διαβάθμιση της κοινωνίας, βασίζονταν στις αρετές, το αγαθό, την πραγμάτωση του αγαθού, την αρωγή του περιβάλλοντος αγαθού και την πραγμάτωση του αγαθού περιβάλλοντος.

Με μια απλή κλίμακα οι διαβαθμίσεις εμφανίζονται ως:

Άνθρωπος => Φιλόσοφος => Σοφός => Ήρωας => Δαίμων => Ημίθεος => Θεός.

Ο νεοεισερχόμενος στη κοινωνία άνθρωπος, γυμνός από αρετές, γνώση και σοφία, δια της φιλίας της σοφίας γίνεται φιλόσοφος, γνωρίζει τις αρετές, τις αναγνωρίζει, τις επιθυμεί, τις επιδιώκει και γίνεται Σοφός.

Ώς Ήρως, υπερνικόντας το γνώθι σ᾽αυτόν ει μηδέν άγαν, αγωνίζεται ώστε οι αρετές να επικρατήσουν στη κοινωνία του. Πολέμησε και νίκησε πρώτα τις δικές του αδυναμίες που τον κρατούσαν μακρυά από την αρετή και τη σοφία.

Κατά την βίωση του αγώνα για την επικράτηση των αρετών στη κοινωνία, επεισέρχεται στο στάδιο της σοφής πορείας επικράτησης της αρετής στο κόσμο. Έγινε ειδήμων, Δαήμων, Δαίμων.

Κατά την επόμενη φάση ο κατά τη διάνοια νοήμων Δαήμων, αναγνωρίζει και γνωρίζει το τρόπο, τόπο, χρόνο, λόγο και  το δίκαιο της αρετής και της σοφίας στη κοινωνία. Διαλέγουν την άριστη μέθοδο αρωγής του περιβάλλοντος προς οικοδομή της αρετής. Έτσι φτάνουν στο βαθμό του Ημίθεου.

Η ολοκλήρωση του κοινωνικού ανθρώπου φτάνει στη θέωση με την πρακτική δημιουργία περιβάλλοντος ανάπτυξης της αρετής και της σοφίας με άριστο για τον κάθε κοινωνικό πολίτη τρόπο, χρόνο, μέθοδο, ταχύτητα, τόπο και λόγο.

Έτσι ο Δίας που κατέστρεψε την αδηφαγία του πατέρα του Κρόνου (χρόνου) και την αταξία του παππού του Χάους, έγινε Ζεύς (εύ ζήν), πηγή της αρμονίας, αρωγής της αρετής, ζωής χορηγός, προστάτης των Ελ (φωτεινών) που τον προστάτεψαν κατά τα πρώτα του χρόνια ανατροφής του στην Ελλάς (φωτεινή πέτρα - μάρμαρο).

Τα τάρταρα έκλεισαν τις φοβίες του παρελθόντος (Τιτάνες - Γίγαντες). Οι θνητοί έμειναν να αναμένουν την επόμενη φάση της ύπαρξης τους είτε στα Ηλύσια Πεδία με τους Ήρωες, Ημίθεους και Θεούς, είτε στα πεδία του Πλούτωνα Άδη, Αίδη , Αοίδη, α ουκ οίδε, ή αλλιώς την αθέατη πλευρά του ΑΔΗ - ΑΔΙ - ΔΙΑ. Το άγνωστο όμως του Διός πρόσωπο δεν παρουσιάζεται τρομερό, τιμωρητικό, καταδικαστικό, αλλά απλά σκοτεινό όπως ήταν και οι γνώσεις των Ελλήνων για το μέλλον μετά το θάνατο.

Η τιμή του Διός ως υπέρτατου Θεού Πατέρα Προστάτη είχε την παιδαγωγική αξία της μύησης του Έλληνα στην εκτίμηση των αρετών και της φιλοσοφίας που εκπροσωπούσε ο Ζεύς. Ως Θεός αν και είχε αδελφούς, γονείς και συγγενείς, αυτός παρουσιάζονταν ότι ήταν συνδεδεμένος με όλα όσα οι άλλοι θεοί είχαν ως αναφορικές αρετές, και μπορούσε να παρουσιαστεί ως σημείο σύγκλησης, πηγή και Διαζευκτικός πόλος, όπου διαιρούνται και ζευγνύονται τα πάντα. Έγινε και ήταν το σημείο αναφοράς που όλα και όλοι προσδιορίζονται από αυτό το πνευματικό σημείο.

Μέσα σε αυτή την αρμονική ροή ζωής των Ελλήνων ήταν πραγματικά μωρία το όσα προσπάθησαν οι χριστιανικές διδασκαλίες να παρουσιάσουν. Οι χριστιανοί παρουσίαζαν ένα κόσμο όπου το κακό κυβερνά, ο φόβος ψυχοπλακώνει, ο χριστολογικός θεός απλά παρακολουθεί το έργο της ζωής μας, και στο τέλος θα ανοίξει και τα τάρταρα που με μάχη και δύναμη έκλεισε ο Δίας, για να κάνουν κακό στο κόσμο, που κατά τους Έλληνες κυριαρχεί η αρμονία, η σοφία, η τάξη, η επιμέλεια, η προσπάθεια, και η πορεία προς τη θέωση δια της μελέτης του εαυτού μας πρώτα, αναγνώριση των αγαθών και αρωγή αυτών στη κοινωνία.

Το κατά πολλούς ημιμαθές ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ, είναι το περιτμημένο κατά την μη Ελληνική παράδοση πρώτο τμήμα της φράσης του μαντείου των Δελφών που κατά το πλήρες γράφεται ως ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ ΕΙ ΜΗΔΕΝ ΆΓΑΝ. (γνώριζε τον εαυτό σου Έλληνα, για κανένα (τίποτα) μην υπερβάλλεις).
Και αυτό ταιριάζει στο άλλο ρητό (χωρίς το αυθαίρετο κάθε) ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ (το μέτρημα σου να είναι τέλειο).

Οι Θεοί και Θεές (δυνάμεις και αρετές) συμβάλλουν στην ατομική αλλά και στη κοινωνική εξέλιξη. Το κατηγορητήριο των χριστιανών περί ειδωλολατρίας των Ελλήνων, είναι ακόμα ένα κατασκεύασμα της παθιασμένης μανίας τους περί ακύρωσης της κάθε σχολής σκέψης, αφού στο χριστιανισμό η σκέψη προκαλεί ερωτήματα που πρέπει να τα αιρέσεις (εκφράσεις), και οι αιρέσεις στο χριστιανισμό τιμωρούνται με καύση είτε σε αυτή τη ζωή (προτιμητέο τους) είτε στην επόμενη (αγχωτικό για αυτούς αφού δε θα μπορούν να το δουν στη κόλαση και να χαρούν λέγοντας καλά τον έκανες αλλά δεν τον άφηνες σε εμάς καλύτερα;).

Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Το Κοτσονουροχώρι

Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2010

Όταν οι συγγενείς μας πηγαίναν να πολεμήσουν υπέρ της πατρίδος και της οικογένειας


Όταν οι συγγενείς μας ετοιμάζονταν για το πόλεμο στης Πίνδου τα βουνά, τα οχυρά της Μακεδονίας και τα νησιά του Αιγαίου, ποτέ δε θα πίστευαν ότι οι αγώνες τους για ελευθερία, θα μετατρέπονταν σε ευκαιρία για ασυδοσία, κλοπή και διαφθορά των επόμενων γενεών.

Τώρα οι εχθροί δεν εισβάλουν με όπλα, αλλά με τραπεζικές προσφορές που είναι αδύνατο να αποπληρωθούν, είτε από πολίτες, είτε από επιχειρήσεις, είτε από το ίδιο το κράτος.

Κάποτε τα γραφεία προπαγάνδας και εθνικισμού είχαν εύκολη εργασία, αφού η ροή πληροφοριών ήταν περιορισμένη και ελεγχόμενη.

Τώρα τα γραφεία προπαγάνδας έχουν περάσει σε αμυντικές διαδικασίες, μέχρι που θα καταλάβουν ότι έχασαν τη μάχη λόγω υπερπλασίας ροής παραπληροφόρησης.

Ο μοναδικός τρόπος "ελέγχου" της εθνικής συνείδησης είναι με καθαρή εκπαίδευση, ακαδημαϊκή και απροσηλύτιστη γνώση περί των πατρώων. Η Ελευθερία είναι Ελληνική Αρετή και ισχύει καθαρά και στην Εκπαίδευση και Γνώση των Πατρώων.

Και τελικά οι συμβασιούχοι του Παρθενώνα δηλώνουν ότι τα μάρμαρα δεν λένε τίποτα από μόνα τους, αφού η εκπαίδευση των εργαζομένων δεν λέει τίποτα από μόνη της.

Πανίσχυρες σήμερα οι Ελλαδικές Ένοπλες Δυνάμεις

Παρά την όποια εντατική προπαγάνδα των εταιρειών που συνεχώς απαξιώνουν τις Ελλαδικές Ένοπλες Δυνάμεις, για να τις κάνουν να αγοράζουν συνεχώς νέα και ακριβά οπλικά συστήματα, οι ΕΕΔ είναι σήμερα από τις καλύτερες και πλέον άξιες του κόσμου. Αυτό δείχνουν σειρά Νατοϊκών μελετών. Στο σύνολο, οι Έλληνες χειριστές αμυντικών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας είναι οι καλύτεροι του κόσμου, με διαφορά από τους δεύτερους.

Πήρε 1600 χρόνια για να τιμήσουν με μνημόσυνο τους Θεσσαλονικείς που έπεσαν θύματα του Θεοδωσίου

Οι Θεσσαλονικείς τίμησαν τους χιλιάδες νεκρούς τους απο τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο.

 

Στη χώρα μας και ιδίως στη Θεσσαλονίκη ακόμα υπάρχει ο φόβος των πολιτών να δηλώνουν ότι δεν είναι χριστιανοί.

Ο χριστιανός μητροπολίτης όχι έχει στη διοίκησή του τεράστια περιουσία που δεν απέκτησε η μητρόπολη από το δικό τους ιδρώτα, εργασία και επενδύσεις, όχι μόνο συνεχίζει να παρακαλά και να ζητιανεύει για ακόμα περισσότερα οικήματα, χρήματα και χάρες από πιστούς, διοικητές και πολιτικούς.

Ακόμα και ο κάθε υποψήφιος πολιτικός, διοικητής, στρατιωτικός που αναλαμβάνει θέση ή υποψηφιότητα, χρειάζεται να φιλήσει την παντούφλα του τοπικού πάπα, που εκείνοι οι χριστιανοί με τόσο μίσος έχουν ποτίσει τους Ρωμιούς εναντίον του Βατικανού επισκόπου ρόλου και των μεθοδεύσεών του. 

Αν και δηλώνουν ότι δεν είναι εκ του κόσμου τούτου, αυτό δεν τους ενοχλεί να κληρονομούν, να διοικούν και να κτημονούν τον κόσμο τούτο. Το κάθε πολιτικό, θρησκευτικό, οικονομικό, νομικό και φιλοσοφικό κίνημα των πολιτών αυτής της Δημοκρατίας περνά από την ανίερη εξέταση και την αρπαγή των θεϊκών απεσταλμένων προς καταπιεστική καθοδήγηση των πολιτών μακρυά από το κακό 666 και κοντά στο καλό 777 και πιο πέρα στο 888. 

Αν ήξεραν ότι αυτό το 666 είναι μέσα στο αίμα και το μυαλό των χριστιανοκινούμενων ιδεών και μόνο εκεί μέσα ζουν και ταΐζονται, θα  ξυπνούσαν από την επίρρεια των εγκεφαλικών ναρκωτικών ιδεών και θα ζούσαν ελεύθεροι από τις τεχνητές ιστορίες φόβου, κόλασης, κατάρας και τιμωρίας με μέτρα που ταιριάζουν στις τσέπες των χριστιανικών ταγών. 

Οι αθεόφοβοι δηλώνουν ότι τώρα θα διορίζουν και τους πολιτικούς αρχηγούς των πόλεων μας. Ξέρετε άλλου είδους δημόσιους υπαλλήλους να μπορούν να κάνουν τοιαύτες δηλώσεις και να μένουν ατιμώρητοι;       Ξηλώστε τους δεσποτάδες από το δημόσιο τομέα. Μειώστε το δημόσιο έλλειμμα σε χρήμα και νόηση.

Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010

Όταν οι Άραβες κάνουν αυτοκριτική, μου θυμίζουν τους Νεοέλληνες



Heribert Watzke: The brain in your gut

Heribert Watzke: The brain in your gut

About this talk

Did you know you have functioning neurons in your intestines -- about a hundred million of them? Food scientist Heribert Watzke tells us about the "hidden brain" in our gut and the surprising things it makes us feel.

About Heribert Watzke

Heribert Watzke studies the brain in our gut -- and works to develop new kinds of food that will satisfy our bodies and minds.


Why you should listen to him:

Heribert Watzke set up the department of food material science at Nestlé in Switzerland, pulling together many disciplines, including chemistry, nutrition and neuroscience, in pursuit of ever better foods. Watzke's background is in chemistry -- in the mid-'80s, he was part of a groundbreaking team at Syracuse working on splitting water into hydrogen and oxygen to create alternative energy -- before moving to materials science.
At Nestlé's lab, Watzke focuses on the most basic form of human energy: the chemistry of food. Research on food has previously focused on its sensory qualities -- taste, aroma, texture. But there is much more to know. How does food's biological structure determine its quality, its digestibility, its nutritional qualities? What's the science of turning a biological structure (for instance, a kernel of grain) into something humans can make into pure energy (for instance, a slice of bread)? His team has been looking recently at the impact of food structure on fat digestion, in support of the fight against obesity. How much fat is needed to feel full? And how can we most effectively communicate with the 100 million neurons in our gut?
"Heribert Watzke is irrepressible. In the midst of explaining some scientific point, he can't restrain himself from springing over to his computer to show a graphic animation of molecular structures in cappuccino foam."
Nestlé Research Center


 

Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010

Σχόλιο από μεγάλο καυγά στο http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/10/blog-post_6513.html

Μεγάλη κάψα έχουν ορισμένοι να ανακατεύουν εδώ κάποιους Ελλαδίτες νηστικούς.
Μανία με τα ατυχήματα και τα αιφνίδια έχεις Ομαδέον. Μα είναι δυνατόν οι όμορφες και ζεστές νότιες θάλασσες να έχουν τέτοια αύρα; Εδώ δεν έχεις να κάνεις με κανέναν Γκιόλια και συγγενείς που συγχωρούν δολοφόνους.
Και εσύ Καυκάσιε, εφόσον έχεις φτάσει μέχρι αυτή την ξεφτίλα να βάζεις απειλές και χυδαία, όποιος και αν στα στέλνει, είσαι στην ίδια κατηγορία. Και ο Καλ.,τον οποίο εκτιμούσα, και του οποίου το πνεύμα και ίσως και την σάρκα ακόμα εκφράζεις, είναι της ίδιας σχολής με εσένα. 'Ηλπιζα ότι δεν ήταν αλήθεια ο βρώμικος πόλεμος ενάντια στον Χαραλαμπίδη, τον άνθρωπο που ανέδειξε το Ποντιακό Ζήτημα, και τον οποίο κυνήγησαν Ελλαδίτες ψευδο-πατριώτες. Είστε ανόητοι και αυτο-καταστροφικοί, γνήσια και εκλεκτά πνευματικοπαίδια του δασκάλου του μίσους. Έγιναν πλέον γνωστές οι σάπιες πατάτες σας, και με το θέατρο δεν μπορούν άλλο να σκεπαστούν. Ο "σκληρός" και ο "μαλακός", το μαστίγιο και το καρότο, δεν δουλεύουν πάντα. Μερικές φορές το άλογο τραβάει κλωτσιά.
Για τους Εβραίους έχετε μίσος βαθύ, και γι' αυτό μας έχετε τρελάνει στις αναρτήσεις ενάντια στο Ισραήλ. Την Γκάλια την μισείτε γιατί έχετε το πνεύμα του γερμανόριζου αντισημιτισμού μέσα σας. Κανέναν άλλο δεν έχετε βρίσει και απειλήσει τόσο πολύ όσο αυτή τη γυναίκα. Κοντά τα χέρια από γυναίκες και παιδιά, ξεπεράσατε κάθε όριο.
Βγείτε τώρα ο ένας μετά τον άλλο να λέτε πως δεν γνωρίζεστε και καμία σχέση δεν έχετε μεταξύ σας. Παίξτε το καραγκιοζοθέατρό σας για μία ακόμα φορά. Και κάτι άλλο, μην ανακατεύετε ξένους φίλους και συγγενείς στις αηδίες σας, θα σας αποκληρώσουν.

Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2010

ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ : ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΠΗΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ «ΦΑΕΙ» Η ΜΟΝΗ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ

Ιεράς «λαιμαργίας» το ανάγνωσμα...

Του ΑΝΤΩΝΗ ΣΚΟΡΔΙΛΗ

«Ιερά» λαιμαργία, ακόμα και ενάντια σε παιδιά με αναπηρία από όλη τη βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία και Θράκη), με πρωταγωνίστρια την Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου Αγίου Ορους!



Από το 1962 λειτουργεί η κατασκήνωση στη Βόζενα«Φιλέτο» του σκανδάλου, διεκδικούμενη από τη μονή έκταση 8.080 στρεμμάτων σε τόπο χλοερό και ειδυλλιακό -επαρχία Κασσάνδρας νομού Χαλκιδικής- οριζόμενο από τα σύνορα των χωριών Ορφυλίας, Νικήτης, Αγίου Νικολάου.

Στην «καρδιά» του φιλέτου, το αγρόκτημα Μεταμόρφωσης (Βόζενα) Χαλκιδικής 946,8 στρεμμάτων, στην... καρδιά της καρδιάς υπέροχη παραθαλάσσια έκταση 26,4 στρεμμάτων: στην οποία, εδώ και μισό σχεδόν αιώνα (από το 1962) λειτουργούν οι παιδικές κατασκηνώσεις ΑμεΑ, που φιλοξένησαν 1.000 και πλέον παιδιά το καλοκαίρι που μας πέρασε.

Εναντίον αυτής της... καρδιάς (και αυτών των καρδιών) έχει στρέψει η Ιερά Μονή το ενδιαφέρον της! Ο... ιερός κυνισμός Την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου εκδικάζεται η αγωγή της διεκδίκησης των 26,4 στρεμμάτων κατά της Νομαρχίας Χαλκιδικής (έχει την ευθύνη λειτουργίας και ανάπτυξης των κατασκηνώσεων που από το 1998 -Ν2646/98- ανήκουν στην κυριότητα του υπουργείου Υγείας), ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χαλκιδικής.

Γεννά ανατριχίλα ο κυνισμός της κατατεθείσας από 21/8/2006 αγωγής της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου, για ένα ακίνητο ταυτισμένο με την ποιότητα ζωής δεκάδων χιλιάδων, διαχρονικά, παιδιών με αναπηρίες.
Κάποιες όψεις του: «Διά της δωρεάν παραχωρήσεως της χρήσης ενός εξαιρετικά προσοδοφόρου κτήματός μου», αναφέρεται στη σελ. 21 της αγωγής, «συνέβαλα σημαντικά στο κοινωνικό έργο των φορέων του υπουργείου Πρόνοιας». Οπερ σημαίνει, ό,τι δώσαμε δώσαμε, φτάνει πια...

Εκπληκτικά τα γραφόμενα στη σελ. 25, όπου οι της Ιεράς Μονής «υπολογίζουν» τα πόσα θα εισέπρατταν εάν αυτοί λειτουργούσαν (ιερά;) τις κατασκηνώσεις την τριετία 2006-2008. Τονίζουν χαρακτηριστικά: «Οπωσδήποτε θα εισέπραττα: Για την κατασκηνωτική περίοδο έτους 2006 καθαρό μίσθωμα 120.000 ευρώ. 2007, καθαρό μίσθωμα αυξημένο ως συνηθίζεται στην αγορά 5%, ήτοι 126.000 ευρώ. Για το 2008, 132.000 ευρώ». Κάνουν και τη σούμα: «Συνολικά για τις τρεις κατασκηνωτικές περιόδους 378.300 ευρώ».

Το ακόμα... εκπληκτικότερο: Ζητούν χρήματα όχι για να δημιουργήσουν, αλλά για να γκρεμίσουν! Το παραμικρό ενδιαφέρον δεν έχουν για τη λειτουργία (έστω επί χρήμασι) των κατασκηνώσεων, τους ενδιαφέρουν πιο προσοδοφόρες αξιοποιήσεις, που σημαίνουν γκρέμισμα των υπαρχόντων, το οποίο κοστολογούν συνολικά (σελ. 22, 23 της αγωγής) σε 198.000 ευρώ ακατέβατα. «Για αφαίρεση κουφωμάτων και κεραμιδιών, για αποξήλωση ξύλινων σκελετών στεγών, καθαιρέσεις τοίχων, στεγών, δαπέδων μπετόν, φόρτωση και μεταφορών μπάζων...», όπως χαρακτηριστικά απαριθμούν. Αγωγή (και) για τα μπάζα...

Σιωπηρή η νομαρχία. Με δύο αποφάσεις (28/12/07 και 29/8/08) το νομαρχιακό συμβούλιο της Χαλκιδικής, αρνείται κάθετα τις διεκδικήσεις της Ιεράς Μονής Αγ. Διονυσίου, μιλώντας για «νομικούς ακροβατισμούς» και στρεφόμενο κατά της «ηθικής» των διεκδικήσεων: «Ολα τα παραπάνω κάμπτονται, και υπεισέρχονται και κανόνες ηθικής τάξεως και καταχρηστικότητας» (απόφαση 28/12/07). Στη δε τελευταία απόφαση της 29ης/8ου/08, εξουσιοδοτείται ο νομάρχης ως τελευταία γραμμή άμυνας «για τη με οποιοδήποτε τρόπο παραπέρα δημοσιοποίηση του όλου θέματος».

Ομως: Μια επιστολή του νομάρχη Αστέριου Ζωγράφου επί του θέματος προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο μοιάζει να κινείται σαφώς «εκτός γραμμής», γεννώντας προβληματισμούς (ημερομηνία αποστολής 26/08/2008, τρεις μέρες πριν το νομαρχιακό συμβούλιο της 29ης).
Αντιγράφουμε: «Μέλημά μας πρωταρχικό είναι η διαφύλαξη του κύρους του Πατριαρχείου και της Ιεράς Μονής..., χωρίς οποιαδήποτε περαιτέρω δημοσιοποίηση του υφιστάμενου προβλήματος που θα επιφέρει σε όλους μας ανεπανόρθωτη βλάβη». Και στο κλείσιμο της επιστολής: «Παρακαλούμε να εξαντλήσετε κάθε δυνατότητα για την εξεύρεση της πλέον κατάλληλης λύσης (μακροχρόνια μίσθωση με συμβολικό τυχόν μίσθωμα και με παράλληλη παραίτησή μας! - το θαυμαστικό δικό μας - αν απαιτηθεί από υφιστάμενα δικαιώματα, παραίτηση της Ιεράς Μονής από τις αγωγικές της αξιώσεις, σύμβαση χρησιδανείου κ.λπ.)».
Στη μεν πρώτη παράγραφο προτείνεται... σιωπητήριο προς αποφυγήν κοινής ανεπανόρθωτης βλάβης, στη δεύτερη μοιάζει να αναγνωρίζεται η κυριότητα της Ιεράς Μονής επί ακινήτου διεκδικήσιμου, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις ευρύτερες διεκδικήσεις στην περιοχή. Η επίδειξη ιεράς αβροφροσύνης δεν μοιάζει επαρκής να εξηγήσει το περιεχόμενο των δύο «κρίσιμων» παραγράφων, απαιτούνται σαφείς απαντήσεις για την αποσαφήνιση των προθέσεων καθενός εκάστου αντιδίκου.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

*****************************

ΤΟΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟ ΚΙ ΑΝ ΠΛΕΝΕΙΣ ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΣΟΥ ΧΑΛΑΣ

H TYXH ΜΙΑΣ ΕΚΤΑΣΗΣ-ΦΙΛΕΤΟΥ 5.174 ΣΤΕΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΥΚΙΑΣ ΣΤΗ ΣΙΘΩΝΙΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ

Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΟΝΟ…ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΕΝΩ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΧΕΡΙ ΣΕ ΕΚΤΑΣΕΙΣ-ΦΙΛΕΤΑ ΣΤΗ ΣΙΘΩΝΙΑ

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 9 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΣΙΘΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΜΦΡΕΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ


Με απίθανα τεχνάσματα Μονές του Αγίου Ορους επιχειρούν να βάλουν χέρι σε εκτάσεις-φιλέτα δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων στην χερσόνησο της Σιθωνίας της Χαλκιδική. Εκτάσεις τις οποίες είτε το ελληνικό δημόσιο έχει απαλλοτριώσει από τις αρχές της δεκαετίας του ‘30 για να μοιράσει ένα μέρος τους σε ακτήμονες είτε οι ντόπιοι κάτοικοι, όπως αυτοί της Συκιάς(δήμος Τορώνης) , κατείχαν και καλλιεργούσαν μέσα στα βάθη του χρόνου.
Και μπορεί οι Συκιώτες να ήταν οι βασικοί συντελεστές της επανάστασης στην Χαλκιδική, το 1821, να αποδεκατίσθηκε τότε ένα ολόκληρο σώμα από αυτούς ενώ κινούνταν προς την Θεσσαλονίκη, δίνοντας μέχρι σήμερα και το όνομά τους σε μια περιοχή στα Βασιλικά-«τα Συκιωτάκια»- και οι Τούρκοι να έκαψαν την Συκιά για να τους τιμωρήσουν, όμως κάποιοι σήμερα τους θέλουν ξένους στον τόπο τους. Επιχειρώντας να αρπάξουν περιουσίες που κληρονόμησαν από τους προγόνους τους και στις οποίες έκτισαν τα όνειρα μιας ζωής.
Το «άπασαν την έκταση», όπως αναφέρονταν ξεκάθαρα στις πράξεις απαλλοτρίωσης του ελληνικού δημοσίου, περιγράφοντας τις εκτάσεις των μετοχίων των μοναστηριών, επιχειρείται σήμερα μετά σχεδόν 80 χρόνια να «κοντύνει».
Στήνονται άλλα «Βαλτοπέδια», με τη συνδρομή λογής παραγόντων του δημοσίου, που είτε δείχνουν πρωτοφανή αμέλεια ή κάνουν τα «στραβά μάτια» και τα οποία δεν έχουν δει μέχρι τώρα το φως της δημοσιότητας.
Το 1930 η ελληνική πολιτεία δεν είχε τα σημερινά τοπογραφικά συνεργεία και τα μηχανήματα για να αποτυπώνει επακριβώς τις εκτάσεις. Είχε όμως την πολιτική βούληση να τις απαλλοτριώσει και τις περιέγραφε στα γενικά τους όρια και με ενδεικτικές μόνο αναφορές του συνόλου των στρεμμάτων, που ίσως ήταν μικρότερες από τις πραγματικές, προκειμένου μόνο να καταβάλλει το αντίτιμο. Το «άπασαν την έκταση» όμως, οι οριστικές διανομές στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 με τις υπογραφές των ίδιων των εκπροσώπων των μονών, η απουσία οποιασδήποτε αμφισβήτησης από τα μοναστήρια μέχρι πριν μερικά χρόνια σε όλες τις νόμιμες πράξεις του δημοσίου αναφορικά με τις εκτάσεις αυτές , αποτελούν μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα και νομική.
Φαίνεται όμως πως κάποιοι μηχανεύονται σήμερα σχέδια με σκοπό να βάλουν χέρι σε μοναδικές δασικές εκτάσεις και παραλίες του δημοσίου, αλλά και σε κτηματικές περιουσίες , τις οποίες οι κάτοικοι κατέχουν από τους προγόνους τους.
Ετσι μηχανεύονται νέες μετρήσεις κι επικαλούνται απίθανους τίτλους από το Βυζάντιο και την Οθωμανική αυτοκρατορία-τότε δηλ. που οι ντόπιοι κάτοικοι αφανίζονταν από τους Τούρκους παίρνοντας μέρος στην επανάσταση.
Στην περιοχή της Τριστινίκα του δήμου Τορώνης «ανακάλυψαν» τώρα ότι ένα παραλιακό φιλέτο 4.439 στρεμμάτων που μοιράζονταν οι κάτοικοι και το δημόσιο κι όπου είναι κτισμένα εκατοντάδες σπίτια και τουριστικά καταλύματα ανήκει στην Μονή Κουτλουμουσίου. Κι ας έχει απαλλοτριωθεί ολόκληρο το Κουτλουμουσιανό μετόχι από το 1933 κι ας υπάρχουν οι ιδιοκτησίες των κατοίκων της Συκιάς με καταγραφές και πράξεις από τον 19ο αιώνα.
Η προσφυγή της Μονής στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πολυγύρου με την υποβολή αναγνωριστικής διεκδικητικής αγωγής από το 2002 και την απόφαση που εκδόθηκε τον Απίριλιο του 2006, αναγνωρίζοντας ως ιδιοκτησία της το παραλιακό φιλέτο των 4439 στρεμμάτων, έγινε εν κρυπτώ για τους κατοίκους και την δημοτική αρχή του Δήμου Τορώνης. Ωστε να μη κινητοποιηθούν και προστατέψουν με κάθε τρόπο τις περιουσίες τους αλλά και την περιουσία του δημοσίου. Το ίδιο το δημόσιο και υπεύθυνοι παράγοντες της ελληνικής πολιτείας-και υπηρεσιακοί- έδειξαν απίστευτη αδράνεια και αμέλεια, που δημιουργεί αν μη τι άλλο πολλές υπόνοιες.
Κάποια αποσπάσματα της ίδιας της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πολυγύρου το 2006 αλλά και του Εφετείου είναι αποκαλυπτικά. «Οι εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης έγιναν μονομερώς με πρωτοβουλία της Μονής χωρίς να λάβει γνώση το δημόσιο και ο εκπρόσωπός του,, με αποτέλεσμα να στερηθεί αφενός του διορισμού τεχνικού συμβούλου, αφετέρου του δικαιώματος να προσκομίσει στους πραγματογνώμονες τα έγγραφα που είχε στη διάθεσή του…» ανέφερε το πρώτο.
Η διαπίστωση στην οποία προχώρησε και το Εφετείο Θεσσαλονίκης στην έκτακτη δημόσια συνεδρίασή του στις 9 Ιουνίου 2008 είναι αποκαλυπτική και δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για τον χειρισμό της υπόθεσης αυτής.
«Από την 5 Μαίου 2004 ή τουλάχιστον από την 2α Δεκεμβρίου 2004 που το ελληνικό δημόσιο έλαβε γνώση για την διενεργεθείσα πραγματογνωμοσύνη μέχρι την 7 Δεκεμβρίου 2005, οπότε έγινε η περαιτέρω συζήτηση της υποθέσεως στο πρωτοβάθμιο δικαστήριο, μετά την οποία εκδόθηκε η εκκαλούμενη 48/2006 οριστική απόφαση, υπήρξε χρόνος και το δημόσιο είχε την ευχέρεια διορισμού τεχνικού συμβούλου για την αντίκρουση των πραγματογνωμόνων, αλλά αδράνησε».
Το δημόσιο λοιπός αδράνησε πρωτόδικα όπως την ίδια αδράνεια δείχνει όμως να επιδεικνύει και στο Εφετείο. Ποιοι λοιπόν έχουν τις ευθύνες και ποιοι θα τις αποδώσουν σ΄αυτούς; Ποιοι είναι εκείνοι που κινούν αυτά τα «αόρατα» νήματα σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου και των κατοίκων της Σιθωνίας;

ΚΙ ΑΛΛΟ ΦΙΛΕΤΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΟΡΩΝΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΣΤΙΣ 18 MΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΠΟΛΥΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ

Το τέχνασμα της Μονής Κουτλουμουσίου φαίνεται πως έχει βρεί μιμητές κι σε άλλα μοναστήρια του Αγίου Ορους με πρώτο αυτό της Σίμωνος Πέτρας αλλά και σε κύκλους που έχουν βάλει στο μάτι τα πολύτιμα φιλέτα της Σιθωνίας για να τα εκμεταλλευτούν.
Στις 18 Μαρτίου εκδικάζεται στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Χαλκιδικής η αναγνωριστική αγωγή της Σίμωνος Πέτρας κατά του ελληνικού δημοσίου διεκδικώντας με τον τρόπο που προαναφέραμε, πάνω από τη μισή έκταση ενός μετοχίου που απαλλοτριώθηκε από τις αρχές της δεκαετίας του ‘ 30. Πρόκειται για το λεγόμενο «Πετριώτικο Σιθωνίας» ή «Πέτριώτικο Βάβας» του οποίου «άπασα η έκταση» απαλλοτριώθηκε το 1931. Πρόκειται για δασική στο μεγάλο μέρος της έκταση, 9.320 στρεμμάτων όπως έχει μετρηθεί σήμερα, κοντά στην Συκιά. Επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί τον περιγραφικό και με μεγάλη απόκλιση, τρόπο που γινόταν η μέτρηση το 1931, η Μονή ισχυρίζεται σήμερα ότι η έκταση που απαλλοτριώθηκε τότε είναι μόνο 4.153 στρέμματα και πως η υπόλοιπη από 5.174 στρέμματα της ανήκει. Μάλιστα για προφανείς λόγους διεκδικεί για την ίδια το μέρος της έκτασης εκείνη δεν είναι δασική.

Από: http://chalkidiki-sos.blogspot.com/