Image via Wikipedia
Αυτός είναι ο ορισμός του Έλληνα και της Ελληνικής Ιδέας όπως τον διατύπωσε ο αρχαίος ρήτορας Ισοκράτης;Τα κριτήρια προσδιορισμού του Έλληνα δεν είναι φυλετικά αλλά πολιτισμικά;
Φαίνεται όμως μερικοί ή πολλοί σύγχρονοι Έλληνες δε γνωρίζουν ιστορία ή δε θέλουν να γνωρίζουν και αυτοπροσδιορίζονται με φυλετικά και ρατσιστικά κριτήρια;
Γι' αυτό και απαγορεύουν σ' όσους έχουν ελληνική παιδεία ν' αυτοαποκαλούνται "Έλληνες".
Το απόσπασμα είναι από το "Πανηγυρικό" λόγο του Ισοκράτη, στο στίχο 50.
Τελικά ο Ισοκράτης έλεγε ότι δε πρέπει να αποκαλούνται οι ελληνομαθείς και οι κατοικούντες στην Ελληνική επικράτεια ως Έλληνες, εάν δεν είναι από τη φύση τους (εκ γενεάς), και καταδικάζει τους συμπολίτες του που διαπράττουν τοιαύτη επἰθεση του όρου Έλληνας σε αλλόφυλους ελληνομαθείς και κατοικούντες στον Ελλαδικό χώρο.
Σε διαθεσιμότητα τέθηκε ο επικεφαλής της ομάδας υποβρυχίων αποστολών του Λιμενικού Σώματος, μετά τη δημοσιοποίηση βίντεο που εμφανίζει τους άνδρες των ειδικών δυνάμεων να φωνάζουν ρατσιστικά συνθήματα κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής παρέλασης για τον εορτασμό της εθνικής επετείου, της 25ης Μαρτίου.
Κάποιοι θερμοκέφαλοι ποτίζουν με εθνικισμό βασιζόμενο στο αίμα και στο σπέρμα, περιορίζοντας τον Έλληνα σε αυτούς που θα "κρίνουν" με γενετικές εξετάσεις τους κατοίκους και όχι εάν είναι κάτοχοι της θέλησης για γνώση και αγάπη προς το φως της αλήθειας, ξεχνώντας το πνεύμα της φιλοξενίας του πανάρχαιου θεσμού του Ξένιου Δία, της συμμετοχής στα κοινά με υπευθυνότητα, της δημιουργίας αποικιών παρά της κατάκτησης ξένων εδαφών.
Κανένας δε μπορεί να κλέψει την έννοια του Ελληνισμού. Πολλοί προσπάθησαν και προσπαθούν ακόμα, αλλά ξεχνούν ότι δεν είναι δυνατό να κλέψεις κάτι που δε κατανοείς.
Η ελληνική παιδεία στα τελευταία χρόνια έχει εκτραπεί από την διάδοση του Ελληνισμού.
Η αγάπη της Γνώσης έχει μετατραπεί σε αγάπη του πτυχίου που θα τους διορίσει στο Δημόσιο.
Το Φως της Αλήθειας τους πονά τα μάτια, γιατί τόσα χρόνια μάθανε να παρανομούν εις βάρος του κοινωνικού συνόλου με φακελάκια χρηματισμού και ανταλλάξιμες παράνομες χάρες.
Οι ξένοι έχουν δεχθεί είτε εχθρό-ξένια με εργατική σκλαβιά χωρίς δίκαιες αποδοχές, χωρίς υγειονομική ασφάλιση θέτοντας όχι μόνο τις ζωές των ξένων σε κίνδυνο αλλά και την εμφάνιση λοιμωδών νόσων αφού οι ξένοι δεν έχουν χρήματα να πάνε σε ιδιωτικούς ιατρούς ούτε σε ιατρούς του ΕΣΥ γιατί έτσι εκείνοι πληρώνονται λιγότερο, και οι εντόπιοι χρήστες σκλαβιάς στις επιχειρήσεις τους πλουτίζουν, και οι λοιποί Έλληνες ενώ λένε ότι χάνουν τις θέσεις εργασίας, τα τελευταία πέντε χρόνια κανένας Έλληνας υπήκοος δεν εργάστηκε στους κάμπους της Βέροιας, Νάουσας, Κατερίνης και Έδεσσας .
Η χρήση αλλοδαπών σε χειρωνακτικές εργασίες είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Στην Ιρλανδία οι περισσότεροι αγρότες είναι Σλοβακικής καταγωγής, στη Βρετανία οι περισσότεροι χτίστες είναι Ιρλανδοί, οι περισσότεροι ξυλουργοί είναι Πολωνοί, ενώ στη Πολωνία οι Ουκρανοί έχουν βρει θέσεις εργασίας, στην Ουκρανία τα κενά φέρανε εργάτες από το Τουρκμενιστάν και εκεί χρειάστηκε να μεταναστεύσουν άνθρωποι από το Νεπάλ.
Όλοι ψάχνουν να βρουν εργασία όπου υπάρχει όταν πραγματικά θέλουν να εργαστούν. Στη Βρετανία υπάρχουν τριάντα πέντε χιλιάδες Έλληνες πτυχιούχοι μόνιμα εργαζόμενοι στη χώρα εκείνη, ενώ οι Έλληνες που βολεύονται με το χαρτζιλίκι της οικογένειας και τη φιλοξενία των γονέων που παρέχουν ακόμα φθηνή στέγαση στους φραπεδο-καταναλωτές, εκφράζουν ρατσιστικά αισθήματα εναντίων ανθρώπων που αναζητούν και εκτελούν εργασία. Οι αλλοδαποί δεν έχουν χαρτζιλίκι, δεν έχουν οικογενειακή στέγη, δεν έχουν χρόνο να πίνουν φραπέδες. Έτσι κάνουν καθημερινά και οι Έλληνες που εργάζονται σε όλες τις χώρες της Γης.
Προσωπικά έχω ζήσει και εργαστεί σε περισσότερες από δέκα πέντε χώρες μέσα στα όρια της Γηραιάς Ηπείρου. Δεν είχα ρατσιστικά σχόλια εναντίων μου, ενώ πολιτικές συζητήσεις και διαφωνίες είχα πολλές.
Τελικά η Αναγέννηση και ο Διαφωτισμός έδωσε το πνεύμα του Ελληνισμού σε πολλές τις χώρες της Ευρώπης αλλά και πέρα από αυτά τα σύνορα, ενώ εδώ στη γενέτειρα του Ελληνισμού προσδοκούμε ακόμα ανάσταση "νεκρών" πατρώων ιδεών μέσα στη αγαλλίαση του "κόλπου του Αβραάμ".
Η συμμετοχή στα Κοινά γίνεται μόνο όταν έχουν να πάρουν κάτι από τα κοινά, όχι μόνο οι πολιτικοί αλλά και οι συναλλασσόμενοι πολίτες.
Πετάνε τα σκουπίδια στους κοινόχρηστους δρόμους έχοντας τη πονηρή πρόφαση (δικαιολογία) ότι άλλοι είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα της χώρας, της εθνικής και επαρχιακής οδού, της πόλης, του χωριού, της πλατείας, του δρόμου και του πεζοδρομίου.
Κλαίγονται στα τηλεοπτικά κανάλια όταν χιονίσει και κλειστούν μέσα στο σπίτι τους από το πολύ χιόνι.
Κλαίγονται γιατί έτσι έμαθαν από τους νεόπλουτους γονείς τους να πληρώνουν για ότι και αν θέλουν στη ζωή.
Κλαίγονται και στους υπόλοιπους Ευρωπαίους που εκείνοι δε δέχονται κλαψουρικές επιταγές πληρωμών. Οι Ευρωπαίοι τους είπαν "Κλάψε όσο θες, αλλά στο τέλος θα πληρώσεις".
Οι Έλληνες του εξωτερικού κάνουν τις αποικίες τους μέσα σε ξένες κοινωνίες, συμμετέχοντας στα κοινά, μη παραβιάζοντας ποτέ τα ιδιωτικά των γειτόνων. Ποτέ δεν ακούστηκε να έχουν επεισόδια σε Ελληνικές συνοικίες του εξωτερικού. Βασικά από την εμπειρία μου λέω ότι οι Έλληνες του εξωτερικού δεν έχουν συνοικισμούς. Ζούνε σκόρπια μακρυά από άλλους Έλληνες και συνευρίσκονται στις Κυριακάτικες θρησκευτικές ή πολιτιστικές συνάξεις. Ο θρησκευτισμός και ο πολιτισμός είναι δευτερεύουσες ιδέες σε αυτές τις συνάξεις, έχοντας την παρουσίαση των υλικών, κοινωνικών και διοικητικών αποκτημάτων ως παράσημα.
Νόμιζα ότι έχοντας εκπαίδευση "ανώτερης" (μη χειρωνακτικής) βαθμίδας, όπως ιατρικής, χειρουργικής, δικηγορικής, δικαστικής και άλλων πολλών που πραγματικά χρειάζεται πολλή προσπάθεια απόκτησης τοιούτων τίτλων, θα έφερνε την αγάπη της Γνώσης όχι μόνο στον επαγγελματικό χώρο αλλά και στο προσωπικό χρόνο.
Αλλά πολλές εμπειρίες με ανθρώπους των χώρων αυτών, αποκάλυψαν πολλές πτυχές ανταγωνισμού με "χτυπήματα κάτω από τη ζώνη", ύπουλες πρακτικές, κλοπές πνευματικής εργασίας και παρεμπόδιση έργου. Ο επαγγελματισμός ανακατώνεται με τις προσωπικές επιδιώξεις. Ο ανταγωνισμός χτυπά όλες τις κοινωνικές ομάδες. Ο ρατσισμός προέρχεται από φοβίες, δεν έχει όρια και ούτε περιορίζεται σε φυλετικές διαφοροποιήσεις αλλά έρχεται και στο βαθμό του ανταγωνισμού με το γείτονα και τον συνεργάτη μας. Διαβάστε και ένα σχετικό άρθρο: Ευτυχία είναι να βγάζεις περισσότερα χρήματα από τον γείτονα!
Όπως έχω παρουσιάσει και σε άλλο άρθρο ο φόβος είναι κίνητρο για άλλους να μάθουν περισσότερα και να τον καταργήσουν, και άλλοι τον χρησιμοποιούν για να απομονωθούν από τις κοινωνικές τους ομάδες. Ο ρατσισμός είναι ένα είδος κοινωνιοπάθειας.
Ο φοβικός (ξενοφοβικός) ρατσισμός είναι εκδήλωση ανησυχίας και ανικανότητας παρουσίασης μιας ανωτέρας πολιτικής βούλησης, δύναμης και ελέγχου μιας κοινωνικής κατάστασης. Ο φόβος δείχνει έλλειψη ικανότητας, στρατηγικής προετοιμασίας, ελέγχου και ανωτερότητας στη πολιτική σκηνή. Άρα εάν κάτι μας φοβίζει, τότε πρέπει να το μελετούμε επιστημονικά και μεθοδικά με στρατηγικές βλέψεις.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου