Σελίδες

Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012

Illuminati ... Εφοπλιστές: «Εάν μας φορολογήσετε, θα φύγουμε»

Channel Islands
Channel Islands (Photo credit: Arizona Parrot)
Οι ιλλουμινάτοι τρομοκρατούνται από τη φορολόγηση ... δείτε σχετικό cable

Μόνο με ξένα κόλλυβα έμαθαν να κάνουν μνημόνια (μνημόσυνα). Θυμάστε που από την αρχή ζητήσανε να εξαγοράσουν όλα κοψοχρονιάς τα δημόσια συστήματα (υγείας, μεταφορών, τηλεπικοινωνιών κλπ) από το Ελληνικό Δημόσιο;

Τα εισοδήματα τους δεν δηλώνονται στην Ελλάδα, ούτε στις κατά τόπους των γραφείων τους εφορίες. Είναι πάντα σε φορολογικούς παραδεισους (Cayman Islands, Liberia, Channel Islands, Lichtenstein, Monaco κλπ) οπότε όσα και να λαμβάνουν από το Ελληνικό κράτος και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως επιδοτήσεις, κατατίθενται και ισοσκελίζονται με τις λειτουργικές δαπάνες τους, ενώ τα κέρδη λογίζονται ως επιχειρηματική κερδοφορία των κεντρικών τους γραφείων , εκεί που δε πληρώνουν φόρο.

Στην Ελλάδα εμφανίστηκαν τα γραφεία τους ξανά όταν αφού οι ΗΠΑ πρώτη τους είχε ζητήσει να δηλώνουν όλα τους τα εισοδήματα στην έδρα τους (Νέα Υόρκη) και όχι στους φορολογικούς παραδείσους ειδάλως θα πρέπει να εγκαταλείψουν τις ΗΠΑ και να μη τις επιβαρύνουν με τα ασφάλιστρα εγγυήσεων πλοήγησης υπό την Αμερικανική κάλυ
Cayman Islands
Cayman Islands (Photo credit: javajoba)
ψη, μἐχρι που κάτι παρόμοιο έγινε και στο Λονδίνο όπου τους ζήτησαν να καταθέτουν τις φορολογικές τους δηλώσεις επί των όλων ναυτιλιακών τους επιχειρήσεων ή να πληρώνουν κεφαλικό φόρο ετήσιας βάσης της τάξης των 30.000 λιρών. Αυτό τους φάνηκε παράλογο και τότε ζήτησαν "φορολογικό άσυλο" στον Πειραιά από την Ελληνική Κυβέρνηση, που τους χάρισε αφορολόγητες εκμεταλεύσεις για 12 χρόνια.

Σε λίγο θα περάσει η δωδεκαετία και από τώρα τρομοκρατούν ότι θα φύγουν και από τον Πειραιά εάν τους φορολογήσουν.

Η αλήθεια είναι ότι δεν πληρώνουν φόρους επί των κερδών τους και ελάχιστα είναι τα άμεσα έσοδα του κράτους από τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Εξ᾽ ου και ένας λόγος που καταργήθηκε του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που ενώ ζητούν οι εφοπλιστές πάρα πολύ την λειτουργία του, δε καταδέχονται  να φορολογούνται για να υπάρχουν έσοδα για τη λειτουργία του και τις μισθοδοτικές του ανάγκες.

Και αν θελήσουν να φύγουν (οι φυγάδες του φόρου) από την Ελλάδα, η Ελλάδα μπορεί να φέρει απ᾽ ευθείας όχι μόνο τους αλλοδαπούς ναύτες να εργαστούν αλλά και τους αλλοδαπούς εφοπλιστές που θα τους πληρώνουν με  διεθνείς συμβάσεις και μισθούς των $100 το μήνα χωρίς να έχουμε φοροφυγάδες μεσάζοντες, και που θα δίνουν και εργασία σε Έλληνες ναυτικούς χωρίς να ζητούν και τα εύσημα του "πατριώτη".

Τους είδα τους πατριώτες να θέλουν να παρουσιάσουν άνθη κόστους £20.000 σε δεξιώσεις αλλά να λυπούνται ή και να θυμώνουν όταν ο ανθεργάτης τους ζητά £20 για τον κόπο του. Αυτοί θα μας σώσουν;

Άρα καταλαβαίνετε τώρα γιατί μιλούν για Ντουμπάι , Σιγκαπούρη και όχι Νέα Υόρκη ή Λονδίνο; Σιγά να μη μας πουν ότι είναι και οι μόνοι που έχουν καράβια και να μας απειλούν όπως και οι ταξιτζήδες με τις αιώνιες ιδιόκτητες άδειες. Μας γίνανε ταρίφες και οι μεγιστάνες αλλά και στις ακτοπλοϊκές γραμμές πρέπει να μιλήσουμε για απελευθέρωση του επαγγέλματος. Καρυδότσουφλα θα χρησιμοποιήσουν οι νησιώτες αλλά δε θα αφήσουν να τους απειλούν και οι μιξοβάρβαροι.




ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ… Εφοπλιστές: «Εάν μας φορολογήσετε, θα φύγουμε»

http://marketbeast.gr/wp-content/uploads/2012/06/fetcher_0352.jpeg
Προειδοποίηση απευθύνουν οι Έλληνες εφοπλιστές μέσω του Bloomberg, πως εάν εκλεγεί κυβέρνηση που θα αρνηθεί το μνημόνιο θα μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να χαθούν έως 60.000 θέσεις εργασίας του ναυτιλιακού κλάδου.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα(Το ερώτημα , βεβαίως είναι, αυτά τα άτομα είναι Έλληνες ή αλλοδαποί? Διότι είναι λίγο-πολύ γνωστό ότι το 80% είναι κυρίως Πακιστανοί...!!!).
αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους .. 


Εάν οι Έλληνες εφοπλιστές μετακομίσουν τα γραφεία τους στο Ντουμπάι ή στη Σιγκαπούρη, για να αποφύγουν τους νέους φόρους, η ανεργία στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο θα αυξηθεί στο 20-30% από κάτω του 8% που είναι σήμερα, εκτιμά ο Βασίλης Κορκίδης, της ΕΣΕΕ. «Χρειαζόμαστε στην ελληνική ναυτιλία», τόνισε ο ίδιος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι σκοπεύει να καταργήσει το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι περίπου 762 πλοιοκτήτες της Ελλάδας, στο πλαίσιο του οποίου δεν πληρώνουν φόρο για τα κέρδη που έβγαλαν στο εξωτερικό, όταν τα φέρνουν στη χώρα.
«Η ναυτιλία είναι μία offshore βιομηχανία, και κάθε κίνηση κατά της, είναι σαν να πυροβολούμε τα πόδια μας»,(Τα δικά σας πόδια , όχι του ελληνικού λαού, Τέντυ μπόι) δηλώνει ο Ted Petropoulos, ιδρυτής της Petrofin Research.
Μόνο το 2010, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έφεραν 15,4 δισ. ευρώ στη χώρα. Από το 2000 έως το 2010 έφεραν 140 δισ. ευρώ.(Και που είναι αυτά τα λεφτά...??? Θα μας απαντήσει κάποιος η θα μας πρήζετε με παραμύθια για μικρά, χαζά παιδάκια?)
Ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος της DryShips δηλώνει ότι δεν ανησυχεί για την πιθανότητα κατάργησης του ευνοϊκού φορολογικού πλαισίου(Γιατί ευνοικούς , λοιπόν?Αυτοί δεν πρέπει να φορολογούνται? Όλοι εμείς μαλ@κες είμαστε?). «Δεν θα ανησυχούσα καθόλου για αυτό. Τα γραφεία της επιχείρησης μπορούν να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, επομένως, αυτοί θα χάσουν ένα ποσοστό του ΑΕΠ», είπε στο Bloomberg ο εφοπλιστής, που έχει ένα στόλο 58 πλοίων.
«Δεν μπορείς να πιέζεις και να φέρνεις εμπόδια σε κάποιον που δραστηριοποιείται στο διεθνές ναυτιλιακό εμπόριο και finance και να του λες ‘θα σε φορολογήσω’. Η απάντηση είναι «βέβαια, φορολόγησέ με. Αν με βρεις«», εξηγεί ο Βίκτωρ Ρέστης,( Ο οποίος επενδύει στο εξωτερικό τα χρήματά του..πχ Μαυροβούνιο) που ελέγχει ένα στόλο περισσότερων από 200 πλοίων και είναι ο πέμπτος ισχυρότερος εφοπλιστής της Ελλάδας».
Τα φορολογικά οφέλη για τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι επέλεξαν να στηρίξουν την Ελλάδα ( Τρίχες κατσαρές...Στηρίζουν μόνο τον εαυτό τους !!! Στ @ρχίδι@ τους η Ελλάδα...Η Ελλάδα στηρίζει αυτούς με νόμους για να κερδοσκοπούν σε βάρος του Δημοσίου και των Ελλήνων ναυτικών...) δεν ήταν καλύτερα ή χειρότερα από εκείνα που προσφέρονται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Μάλτα, η Κύπρος και οι Κάτω Χώρες, δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Reference IDCreatedClassificationOrigin
09ATHENS15492009-10-15 15:38SECRETEmbassy Athens

VZCZCXRO0900
OO RUEHAG RUEHDBU RUEHFL RUEHKW RUEHLA RUEHNP RUEHROV RUEHSL
DE RUEHTH #1549/01 2881538
ZNY SSSSS ZZH
O R 151538Z OCT 09
FM AMEMBASSY ATHENS
TO RUEHC/SECSTATE WASHDC IMMEDIATE 0842
INFO EUROPEAN POLITICAL COLLECTIVE
RHEHAAA/NATIONAL SECURITY COUNCIL WASHINGTON DC
RHMFISS/JOINT STAFF WASHINGTON DC
RUCNDT/USMISSION USUN NEW YORK 0042
RUEAIIA/CIA WASHINGTON DC
RUEHNR/AMEMBASSY NAIROBI 0007
RUEHTV/AMEMBASSY TEL AVIV 0001
RUEKJCS/SECDEF WASHINGTON DC

S E C R E T SECTION 01 OF 04 ATHENS 001549 
 
SIPDIS 
FROM THE AMBASSADOR TO ASSISTANT SECRETARY SHAPIRO 
AMEMBASSY ANKARA PASS TO AMCONSUL ADANA 
AMEMBASSY ASTANA PASS TO USOFFICE ALMATY 
AMEMBASSY BERLIN PASS TO AMCONSUL DUSSELDORF 
AMEMBASSY BERLIN PASS TO AMCONSUL LEIPZIG 
AMEMBASSY BELGRADE PASS TO AMEMBASSY PODGORICA 
AMEMBASSY HELSINKI PASS TO AMCONSUL ST PETERSBURG 
AMEMBASSY ATHENS PASS TO AMCONSUL THESSALONIKI 
AMEMBASSY MOSCOW PASS TO AMCONSUL VLADIVOSTOK 
AMEMBASSY MOSCOW PASS TO AMCONSUL YEKATERINBURG 
 
E.O. 12958: DECL: 2019/10/15 
TAGS: PREL PHSA PGOV EWWT MARR MASS GR
SUBJECT: ATHENS LAY OF THE LAND FOR PM A/S SHAPIRO 
 
REF: A.) ATHENS 1541, B.) ATHENS 1838, C.) ATHENS 1535, D.) ATHENS 
1513, E.) ATHENS 875 
 
ATHENS 00001549  001.2 OF 004 
 
 
CLASSIFIED BY: Daniel V. Speckhard, Ambassador; REASON: 1.4(B), (C), 
(D) 
 
1. (C)  Andrew:  Welcome to Greece.  Your visit comes at a time of 
calm between two storms; the first being the recently concluded 
Parliamentary elections in which PM Papandreou scored a decisive 
victory over the moribund Karamanlis administration, and the second 
being Greece's dismal economic situation which will limit 
Papandreou's hand internationally, and create a tough domestic 
political environment for him when his post-electoral "honeymoon" 
is over.  You will also be meeting with Ministers and officials new 
to their portfolios and offices, and in some instances, working in 
new hybrid ministries created through the mergers and combining of 
responsibilities of existing ministries.  Remember our bureaucratic 
challenges in the creation of the Department of Homeland Security - 
only now "a la Greece" immediately following a transition in power 
- and you will have a picture of the unsettled nature of many 
components of Papandreou's new government. 
 
 
 
2.  (C)  That said, we have an excellent opportunity to ingrain our 
piracy message early into the minds of our new interlocutors in the 
government, and the AMVER Awards ceremony where you will speak 
affords a prime venue to deliver that message to the illuminati of 
the Greek shipping sector - a key player in ultimately moving any 
Greek governmental policy on the issue.  I believe you will find 
that your interlocutors value their cooperation both with the U.S. 
and the broader international community on counter-piracy, but will 
respectfully disagree with you on thorny legal issues such as 
prosecution and the relevance of the New York Declaration.  If you 
can help the Greeks understand where we want to be bilaterally and 
multilaterally on piracy over the coming six months, gain some 
traction on the Declaration, and launch a dialogue that we can 
continue on the ground here, your visit will have been a success. 
 
 
 
----------------------- 
 
Political Overview 
 
------------------------ 
 
 
 
3. (C) The twelve months leading up to the October 4 Parliamentary 
elections were marked by a succession of crises for the government 
of Prime Minister Karamanlis, who had managed to hold onto his 
one-seat majority in Parliament through a series of scandals, the 
global financial crisis, widespread rioting following the police 
shooting of a teenager, a resurgence in domestic  terrorism, huge 
numbers of illegal migrants entering Greece, an increase in Turkish 
military overflights of Greek islands, and most recently the 
serious forest fires on the outskirts of Athens.  On September 2, a 
somber Karamanlis, in the face of constant attack by the opposition 
and plummeting approval ratings, issued a fateful call for new 
elections.  His New Democracy party lost by a decisive margin, 
which left PM Papandreou's center-left Socialist PASOK party in 
firm control of the government, and New Democracy in a state of 
disarray. 
 
 
 
4.  (C)  New PM (and Foreign Minister) Papandreou has an American 
mother, and was born and has studied in the U.S.  Having been 
Foreign Minister under a previous PASOK administration, he has 
developed a good reputation in the international community as a 
thoughtful and constructive interlocutor.  While he must use 
careful rhetoric domestically to avoid the "Amerikanaki" (little 
American) label by detractors, our recent engagements with him have 
been very positive (reftel A). 
 
ATHENS 00001549  002.2 OF 004 
 
 
--------------------------------------------- ---------------------- 
--------------------------- 
 
Piracy:  Lots of Common Ground, but Some Significant Differences 
Exist 
 
--------------------------------------------- ---------------------- 
--------------------------- 
 
 
 
5.  (C)  We share many common views with the Greeks on piracy, and 
it is an issue where we can maintain a robust and fruitful 
dialogue.  Greece is a staunch supporter of our position that 
opposes the creation of an international tribunal to try suspected 
pirates.  They have stood up to the Germans, the Dutch, and others 
on this issue.  Our Greek interlocutors continue to express their 
appreciation for our recent decision to expand participation in the 
Contact Group on Piracy off the Coast of Somalia (CGPCS) to Cyprus 
in the face of a Turkish political block.  Greece views positively 
the recent creation of an International Trust Fund under the 
auspices of the UN to help defray costs of piracy trials in 
developing countries, and is considering a donation.  The MFA has 
urged Greek ship owners to send captains and crew to testify in 
piracy trials in other countries.  Greece served as the flagship 
command of the EU's first ever naval operation, Atalanta, off of 
Somalia last year, has a frigate now in Atalanta's current 
rotation, and participates at present in NATO's Ocean Shield 
through its rotational contribution to NATO's Standing Naval 
Maritime Group 2. 
 
 
 
6.  (C)  On the negative side, Greece declined to sign the New York 
Declaration on the margins of the last CGPCS Plenary in September. 
They cite concerns that the document added little value to existing 
IMO guidelines, was not a negotiated, consensus-based text among 
CGPCS participants, implied that merchant vessels should be armed, 
and was provided to them too late to be staffed through their 
interagency.  They remain open to discussion, though.  They also 
disagree with us on the need to prosecute piracy suspects in Greek 
courts.  While Greece has the ability to try suspects in Greek 
courts, the government has in practice taken the stance that the 
flag nation of the vessel, not the nation from which the ship 
owners come, should have primary responsibility for prosecuting any 
piracy attacks against a vessel.  This was demonstrated vividly in 
the May hijacking of the Amira, a Greek beneficially-owned, 
Egyptian-flagged vessel (ref E).  The U.S. Navy captured 17 
suspects, and we sought Greek assistance in prosecuting them in 
Greece, yet the Greeks were adamant that Egypt must take 
responsibility. 
 
 
 
7.  (C)  In your meetings with governmental counterparts, I 
recommend you: 
 
 
 
-- Explain why we believe the New York Declaration adds value to 
international counter-piracy efforts, and seek to address Greek 
concerns noted above; 
 
 
 
-- Encourage a Greek signature to the Declaration at the next CGPCS 
plenary in January 2010; 
 
ATHENS 00001549  003.2 OF 004 
 
 
-- Raise the International Trust Fund, and encourage a Greek 
donation; 
 
 
 
-- Lay out U.S. views on prosecution, both in domestic courts and 
in third countries such as Kenya, and encourage Greece to consider 
prosecuting suspects in cases where the attacked vessel is either 
Greek-flagged, or importantly, Greek-owned. 
 
 
 
In media engagements, you should be aware that a misperception 
exists in Greece that the U.S. approach to international affairs, 
including piracy, is to "shoot first and ask questions later." 
Your media outreach will enable you to set the record straight, and 
explain our position that involves a sophisticated combination of 
both law enforcement and military efforts, and our commitment to 
working with other countries such as Greece. 
 
 
 
------------------ 
 
OTHER ISSUES 
 
------------------ 
 
 
 
8.  (C)  ISAF:  At every opportunity, and at every level, we 
encourage the Greeks to contribute more to efforts in Afghanistan. 
Their caveat limiting Greek soldiers to Kabul was lifted in April 
2009.  However, even though planning with the Italian host force is 
continuing, the Greek engineer battalion has not yet moved to 
Herat, nor has its pledged OMLT deployed, because the Greeks are 
now seeking to upgrade their force protection assets.  They seek 32 
MRAP-type vehicles, 52 anti-IED ECM devices, and a host of other 
equipment from the U.S., including armored dump trucks and 
bulldozers.  Our ODC recently forwarded to U.S. Army planners the 
detailed list of equipment the Greek military has told us they 
needed to fulfill this deployment commitment, and which they seek 
to procure from the U.S. (ref B).  Greek participation in ISAF 
remains unpopular with the Greek population at large, but largely 
under the radar scope; any future casualties that can be attributed 
to inadequate force protection measures could result in extreme 
pressure on the Government to remove its forces from ISAF. 
 
 
 
9.  (C)  OTHER MILITARY CONTRIBUTIONS:   Greek contributions to 
other important initiatives are substantial and should not be 
overlooked.  The U.S. Navy and U.S. Air Force rely heavily on Naval 
Support Activity Souda Bay in Crete as a support hub for sea and 
air operations in the Eastern Mediterranean, Afghanistan, and Iraq. 
(Comment: Although it is fine to thank them privately during 
meetings, Greek public sentiment is generally anti-NATO, and 
anti-American military, so the help Greece gives us at Souda Bay 
and with frequent transshipments of ammunition are subjects they 
would like to keep private avoiding any public acknowledgments.) 
Greece allows over 24,000 over-flights of U.S. military aircraft a 
year; participates in NATO's Operations Active Endeavour and Ocean 
Shield, and in KFOR; the EU's counter-piracy mission off of Somalia 
Operation Atalanta; and the UN's Lebanon mission, UNIFIL. 
 
 
 
12.  (C)  U.S DEFENSE PROCUREMENT AND TRAINING:  Greece is a large 
purchaser of U.S. defense goods and stands poised to purchase more. 
 
ATHENS 00001549  004.2 OF 004 
 
 
We have over $8 billion in FMS cases and there is potential for 
more than $6 billion coming up for international competition over 
the next two years.  As Greece tends to include political as well 
as technical and market-based evaluations in its decision making, 
your meeting will also provide an opportunity to show the value we 
place in our strategic relationship.  We have been able to deal 
with the sharp cut in Greece's IMET budget to $100,000 but it is 
critical to maintain at least this amount in order for the GoG to 
continue to benefit from the reduced cost of training associated 
with IMET recipients.  Of course we would like more IMET, and the 
additional training that goes with it, both for enhanced 
interoperability and to send a signal to the new GoG (which is 
looking to cut back Greek defense expenditures) that our defense 
relationship remains important to us. 
 
 
 
13.  (C)  IMMIGRATION:  Greece has become an entry point of choice 
for illegal immigrants into the European Union.  The number of 
illegal migrants detained by Greek authorities has increased 
dramatically over the last two years, reaching 140,000 last year 
(in a country with a population of only about 11 million).  The 
presence of these migrants - many of whom originated in conflict 
zones in Afghanistan, Pakistan, and the Middle East and entered 
Greece via Turkey - has become a major political issue.  It also 
roils Greek-Turkish relations on occasion, with the Greeks leveling 
accusations that Turkey does not do enough to stop the outflow to 
Greece, and indeed, aids and abets the illegal immigrants.  Greece 
is making a strong push for the European Union to take this issue 
on and to negotiate repatriation agreements with source countries 
such as Afghanistan and Pakistan. 
 
 
 
14.  (S)  TERRORISM:  Greece has also been burdened with a 
resurgence of domestic terrorism.  Following several years of a 
lull with the wrap-up of the November 17 group, attacks are again 
on the rise.  The U.S. Embassy suffered an RPG attack in January of 
2007, and more recently we have seen the first detonation of an 
ammonium nitrate car bomb at the Athens Stock Exchange on September 
2, and the killing of a police officer in June.  The U.S. has been 
offering technical assistance and sharing intelligence through DHS, 
FBI, and other agencies, but the Greeks are woefully unprepared for 
any significant increase in terrorist activity.  We are also 
concerned that the rise of Greece as a migration path from troubled 
spots to Western Europe and vice-versa opens the door to 
international extremists making a foothold here or using Greece as 
a "safe house" for planning nefarious activities. 
 
 
 
15.  (U)  We look forward to seeing you.  Dan 
Speckhard

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου